Ik heb een Nad T741 staan die de klacht heeft dat alleen de front speaker het doen de center en surround doen het niet.Deze fout is niet direct ontstaan maar eerst in kortere tijd niet en dan wel en nu defenitief niet meer . Hierop een box aangesloten en inderdaad alleen de front uitgang geeft geluid.
Ik heb al een transistor op de surround amplifier board los in het board gezien en deze vastgesoldeerd,en alles doorgesoldeerd maar het probleem blijft..
Daarna heb ik de main board er uitgehaald en deze doorgesoldeerd.. Verder meten de eindtorren goed door. en is er geen kapot component in zicht te ontdekken.
Alles weer in elkaar gezet en nu valt het hele apparaat via een relais op de PSU board in beveiliging als de power on aan staat en een bediening toets zoals fm/am drukt. Daarna ga de standbye knop knipperen. het display licht ook niet meer op.
Ik heb via schema gemeten met scoop en heb de volgenden meet waarde op de psu die op pagina 42 staat getekend.. P out meet 4.2 v gelijkspanning op het moment de relais M273 aan staan... Deze spanning valt af waarbij ook het relais M273 afvalt
AC 13 meet ik een sinus van ongeveer 20v top top
Dc 13 meet ik een gelijkspanning van 20v maar met een grote ac component
Ik heb c 273 vervangen en geeft nu een zuivere 20v
Dc 24 meet ik niets .
Al de componenten op de psu board gemeten en alle goed.
Ik zie verder op de tekening dat de p out afkomt van de u 201 blz 32 poot 87 van de keyboard. Ik neem aan dat deze een signaal mist waarop p out naar 0 gaat en de relais doet afvallen.
Alleen waarom slaat de psu voeding af...
en waarom heb ik geen center en surround audio uitgang.
Kijk in ieder geval de elco van 2200uf en de brugcel op het AC3 board na.
Die gingen veel defect bij deze receivers.
Het AC3 board zit achter het bedieningspaneel.
Kijk ook de 2 grote flexkabels naar het bedieningspaneel goed na.
Die zijn kwetsbaar en hebben snel last van omgebogen/loslatende contactbanen.
De 24V komt van de standby voeding, misschien is daar na de eerste reparatie iets verkeerd gegaan.