Hallo volk van het goede leven,

Even kort voorstellen: ik ben Mark, student muziek. Ik ben bezig met noise muziek. Voor deze band wil ik alle instrumenten zelf bouwen. Al snel kwam ik op Atari Punk Consoles en vergelijkbare lawaai-apparaten. Nu ben ik een stapje verder en begin ik het een en ander te ontwerpen/bedenken. Nu loop ik tegen een probleem aan wat ik niet opgelost krijg.

Ik heb 4 NE555 ic's die allemaal een square-wave signaal produceren.
Ik wil deze 4 signalen samenvoegen zodat deze uit een 1/4 inch jack-in vloeien(deze gaat weer de mixer in).
Ik gebruik dit circuit: http://www.electronicecircuits.com/electronic-circuits/555-variable-fr…

De signalen moeten individueel uit kunnen en dit moet minimaal effect hebben op het geluidsvolume.

Waarom? Omdat op deze manier dus een oscillator een hoge toon produceren en een andere oscillator een lage toon. Hierdoor hoop ik een dikker geluid te produceren.

Ik heb geprobeerd om gewoon alle draden van alle outputs te combineren, maar dit resulteert tot een daling van wel 75% in het volume. Als ik alleen dit al zou kunnen oplossen ben ik tevreden.

Mijn vraag is dus ook; hoe combineer ik deze signalen in het circuit zonder een externe mixer te gebruiken? Ik snap dat een mixer erbij pakken het makkelijkste is. Maar dit is logistiek niet handig als je er mee moet optreden. Tevens ben ik niet opzoek naar hifi oplossingen, het geluid is smerig, lofi en budget en dat hou ik graag zo.

Mijn kennis mbt schakelingen: ik snap wat verschillende componenten doen, ik kan solderen en monteren en ik weet een klein beetje over wat ic's doen.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Bedankt,
Mark.

ps: volgens mij was er in 2003 de zelfde vraag(aldus de zoekmachine), maar alle links in die post waren inmiddels overleden.

Hoe heb je voorheen alle draden gecombineerd? Heb je in elke uitvoer een serieweerstand opgenomen?

Nee, dat heb ik niet gedaan.