Hoi,
als ik het geluid van mijn laptop (of tv) via mij stereo wil afspelen dan kan ik dat doen door de koptelefoon uitgang van de laptop te koppelen aan de aux ingang van de stereo.
Dit werkt maar het klinkt bij mij altijd dof. Alsof er weinig laag in zit.
Waar kan dit aan liggen?
En hoe is dit op te lossen?
Het kan niet liggen aan de kwaliteit van het bron bestand want via een koptelefoon (of direct uit de tv) klinkt het prima.
Groet, Ronald
De "stereo" is wel in orde ?
Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar er zit per ongeluk geen RIAA correctie op die ingang ?
[edit] Excuses, bij "dof" dacht ik juist aan weinig hoog. Als er juist veel hoog is kunt u deze opmerking negeren. Geen gnd (dus L-R mono) kan, maar klinkt meer vreemd dan dof.
[Bericht gewijzigd door Aart op (43%)]
Lijkt volgens mij op een weggevallen massa van het snoertje. Dan hou je het verschil tussen links en rechts over en dat is zonder bass.
joopv
Golden Member
[Dit werkt maar het klinkt bij mij altijd dof. Alsof er weinig laag in zit.
"dof" is weinig hoog, en niet weinig laag.
"scherp" is teveel hoog, of te weinig laag + midden.
Wat is het nu ?
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Kan aan je snoertje liggen maar ik heb zoiets met een eerste generatie iPod. Die zit op de aux van een NAD versterker met KEF boxen. Klinkt voor geen meter (geen bas in mijn geval, heel vlak en futloos terwijl de iPod zelf met een koptelefoon prima klinkt)
Als ik mijn laptop of ipad aansluit met het zelfde kabeltje klinkt het wel heel goed. De HP laptop weer net beter dan de ipad. Dus op de een of andere manier is die iPod niet in staat fatsoenlijk geluid aan die versterker te leveren, en blijkbaar is er redelijk verschil tussen diverse apparaten. Mogelijk iets met impedanties ?
Ik heb het snoertje doorgemeten en dat lijkt prima (geen sluiting tussen de 3 signalen).
Ik heb het idee dat de 'drie-in-een'-plug niet altijd diep genoeg in de laptop/tv past en zo sluiting maakt tussen r en l. Zou dat het kunnen zijn?
Ik kan niet geloven dat ik de enige ben met dit probleem 
Het is een impendantieprobleem ja. Kom het veel tegen bij live geluid met mensen die pauzemuziek draaien vanaf hun laptops. Telefoons gaan meestal wel goed.
Voor laptops is er een simpele oplossing, heb een behringer usb interface. Die kost rond de 20€ in de winkel, geen extra driver nodig. Tulp uitgang en ingang. Werkt perfect voor deze toepassing.
Zoek daar eens naar en je probleem is opgelost.