Ik heb een Philips cd speler model CD350, het probleem dat bij deze het display niet goed werkt,namelijk enkele cijfers ontbreken of ziet volledig.]
Ik heb de elco's op het bedieningspaneel door gemeten en die lijken wel goed.
Kan het nog ergens anders aan liggen of is het display gewoon defect ?

Groeten Ronald

Doen de LED's voor 'TRACK', 'TIME', 'REPEAT', 'PAUSE' en 'ERROR' het wel gewoon?

Heb je een schema? Is te downloaden bij Hifi Engine. Je moet je wel eerst registreren. Eventueel kan ik het ook voor je klaarzetten.

De led's voor time,track,error,repeat, pause die doen het gewoon, het is zijn de cijfers voor de tijd en tracknummer die niet volledig oplichten.
Heb er is even een haardroger opgezet en toen deed het het display tijdelijk het even volledig, vandaar dat ik de elco's verdacht.
Verder heb ik geen schema van het toestel.

De Service Manual staat (tijdelijk) hier.

Die vijf LED's worden ook aangestuurd door de displaymodule. Als die externe LED's wel goed branden dan vrees ik dat die displaymodule zelf stuk is.

Er staat op eBAY momenteel een NJM4202 zonder 'A' erachter; die heeft niet de vijf extra uitgangen en is dus niet geschikt voor deze CD-speler.

Wat veel voorkomt zijn de massa draadbruggen op de print zelf die komen los uit de soldeer verbinding.

Ik hou het er ook op dat display zelf stuk is, heb geen losse contacten kunnen constateren.

Groet,

Ronald.

De massadraadbruggen waren dacht ik vooral op de hoofdprint.

Deze displays waren naar ik meen berucht vanwege uitval. Zijn ze op enige manier open te werken?

deze displays konden slecht tegen hoge luchtvochtigheid bij opslag. er zit zo'n zwarte druppel als ic in dat ding die uitval veroorzaakt.