Ik heb onlangs met een veiling een leuke set voor op kantoor gekocht, de SC-HD515MD. Een leuk mini componentenset met een redelijk prima geluid.
De MD-speler werkt perfect, net als de radio (waar hij eigenlijk voor gekocht is). Na een paar dagen uitgeprobeerd te hebben, probeerde ik eens een CD en die geeft helemaal niet thuis.
Snelle conclusie is dat de Laser zijn beste tijd heeft gehad. Ik heb de kap losgehaald en de laser voorzichtig schoongemaakt, maar geeft geen verbetering. Morgen zal ik nog even checken voor de zekerheid of de cd ook daadwerkelijk opspint, ik begin daar eerlijk gezegd ook aan te twijfelen.
Nu zijn de onderdelen schaars en ben de RAE0152Z-5S tegengekomen als vervangend onderdeel, dan heb ik een nieuwe lens en drive. Maar voordat ik die dure (in vergelijking met de waarde van het toestel) bestel, wil ik hier eens horen of er nog andere tips zijn.
Het is niet echt mijn veld van expertise, maar wil toch eerst alles geprobeerd hebben alvorens nieuwe onderdelen te bestellen.
Alle hulp wordt op prijs gesteld!
Gegroet,
Erik
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
bekende problemen zijn geleideasjes van de laser welke vuil zijn en gesmeerd moeten worden en een verzakte cd tafel. zie je de cd wel draaien en inlezen? als dit al niet gebeurt even proberen of de cd wel vrij kan draaien. zo ja is de kans op een gare laser al groter.
Bedankt testman, ik had zelf ook daar mijn twijfels bij. Vanochtend de unit weer deels uit elkaar gehaald en gekeken of hij wilde opspinnen. Niet het geval dus.
De cd tafel zat eigenlijk zo vast als een huis en nadat ik hem voorzichtig naar boven heb gewrikt, draaide hij weer aardig vrij. De geleideasjes wilde ik controleren, maar alles zat zo vast dat ik bang was zonder schade dit niet te kunnen verwijderen.
Cd erin en spelen maar. Weer opgelost en kunnen we een paar jaar vooruit.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als de cd zonder overslaan afspeelt dan zijn de geleideasjes nog goed. het hangt vaak van het gebruikte vet af, als het uithard of stof erop komt krijg je sneller overslag. een losse cd speler met dichte kap heeft dat minder snel als een combisetje met ventilatiesleuven.
Duidelijk, bedankt. Het afspelen gaat tot dusver zonder horten of stoten, dus ga ik ervan uit dat dat goed zit. Het betreft een cd-speler met een dichte kast.
Maar mocht het toch gaan voorkomen, dan weet ik waar te kijken. Al heb ik gezien dat je lastig bij de asjes komt.