Hey

Ik zou een AT90S2313 moeten programmeren en dit moet via de parallelpoort! maar elke keer als ik in BASCOM AVR op program duw! dan zegt hij da hij de chip niet kan vinden! maar hij hangt er toch aan! want ge ziet de led's veranderen op het µcontroller bordje! wat kan hier mis zijn?

Staat je parallel port in de goede mode (extended, advanced etc.etc.) kan je instellen in je bios.

PaWoN

dit staat er in men bios over de parallel port:

Parallel port:
378/IRQ7<--
278/IRQ5
3BC/IRQ7
Parallel Port Mode:
SPP
EPP
ECP
ECP+EPP<--

<-- : wat er staat aangeduid bij mij!
Zijn deze instellingen goed? of moet er aan verandert worden?

[Bericht gewijzigd door Full Power op ]

Dat moet goed zijn.. die ECP/EPP is backwards compatible met SPP (standar par.port).

Anders moet je ff et schema van je prog.bordje post, is het een bouwpakket/compleet gekocht?

PaWoN

het is een avr-board v1.0 weet niet of je dat iets zegt

het is een bouwpakket van atmel.
maar aan t pakket kan t niet liegen want het heeft met andere pc's al gewerkt.

het zit m in de compiler

[edit] of in de poort

jep! of in men poort! kun je die uitmeten of die nog werkt? want ik heb ook die parallel port interface gemaaakt en al men led's branden en geen van die drie programma's die hier bij download stat wil werken

[Bericht gewijzigd door Full Power op ]

Het kan een probleem zijn met windows XP;

Probeer de compatibiliteit in windows 98 te zetten.

Op 21 juni 2004 19:02:19 schreef Johan v. Althuis:
Het kan een probleem zijn met windows XP;

Probeer de compatibiliteit in windows 98 te zetten.

hoe doede da?

rechtermuisklik op snel-koppeling -> tabblad compatibiliteit.

Probeer je par.port anders evne in SPP (in je bios) te zetten. Zou neit uti mogen maken maar je weet maar nooit.

Weet je programma je par.port wel te vinden. Je address=378/IRQ7. Kijk in de instellingen van het programma.
(heb dit prog. nooit gebruikt)

Probeer anders ff ander adrress (in je bios instellen)

PaWoN

Heb je ook toevallig niet ntport.dll nodig om je par port in win xp te mogen aan sturen? Of misschien dlportio?

ik heb er enkel baskom avr voor en bij mij werkt t zonder bijkomende toestanden

het lukt dus niet met die spp in bios te veranderen! hij zegt nog altijd:"could not identify with chip id:000103" :( HELP :'(

Bekend probleem. Het is inderdaad sterk afhankelijk welke versie van Windows je gebruikt.

Bij mij werkte PonyProg wel onder '98 en niet onder XP. Dit kon ik oplossen door de timings in PonyProg te veranderen (lang leve de scoop).

Kan Dexter mischine vertellen ho je die timings hebt verandert?