Active Beolab 4000 speakers aansluiten op lsp uitgang versterker

Zoals er staat , ik wil Active Beolab 4000 speakers aansluiten op lsp uitgang versterker er is geen preamp uitgang aanwezig .
Dit moet op meerdere locaties aangesloten worden , ook in het buitenland door leken , dus plug and play .
Mijn idee is om interface kastjes te maken . Er liggen BEO snoeren met 8 pol. din pluggen .
In elke plug 4 aders : massa , L , R en een draad waar volgens de BEO specs > 2,5volt op moet om de 220 v van de boxen in te schakelen .
Uit een test met een 1,5 volt batt. bleek dat het daarmee ook ging de stroomopname is minimaal . 0.035 mA
Het max. signaal voor de boxen is 125 mV , dat is wel te realiseren d.m.v. een weerstandsnetwerkje .
Ik zoek naar een detectie methode om uit het aangeboden luidspreker signaal die stuurspanning in te schakelen .
Iemand een idee ?

Ik schetste toevallig pas deze schakeling voor een ander topic:

https://lh3.googleusercontent.com/-XOD0NtZn7hI/UsgbZx8jvwI/AAAAAAAAHP0/MNp8-rGseyg/s640/IMG_5009.JPG

De gain van de eerste opamp kan voor line gebruik flink omlaag, en de microfoon en voeding weg.
Wat ik mij van eerdere B&O actieve speakers herinner zijn ze inderdaad nogal gevoelig, daarmee ook voor interferentie want het zijn asymmetrische verbindingen. Gelukkig was het wel dubbelgeisoleerd.

Voor langere afstanden zou ik een audiotrafo bij de speaker plaatsen en sy bekabeling gebruiken, zeker als het "altijd" moet werken. De DIN pluggen zijn kwetsbaar in vergelijking met een gewone XLR.

Dat is snel ! De kabels (orgineel BEO en afgeschermt) zijn in de wanden weggewerkt en de boxen zijn vast gemonteerd aan de wand , eenmaal aangesloten zijn de pluggen nog amper bereikbaar dus niet kwetsbaar .
Even afwachten of er nog andere ideën opduiken alvorens te gaan experimenteren met jouw schakeling , Bedankt !

Ik heb even doorgeborduurd op het schema van @Aart:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/beolab4000interface_jal.jpg
Groter.
Ik zie twee problemen. Eerste is de voeding van de detectieschakeling. Je komt dan normaalgesproken op een batterij uit, of op aansluiten op het lichtnet. Eventueel - als er werkelijk zo weinig stroom gevraagd wordt door de boxen via pen 4 als dat je opgeeft - zou je dan deze spanning ook nog door de eindversterker kunnen laten leveren.

Tweede punt is dat je van de meeste eindversterkers niet zomaar de luidsprekeruitgangen aan massa of aan elkaar vast mag knopen. Om dit wel te kunnen doen heb je scheidingstransformatortjes nodig. Echt goede audiotrafo's hebben een navenant prijskaartje. Je kan ook de trafo's uit een 13-in-een-dozijn Hong Kong ground-loop isolator nemen, maar dan is de relatie met B&O-apparatuur ver te zoeken.

De oplossing blijkt heel simpel te zijn .
Op de boxen zit ook een cinch aansluiting LINE en een keuze schakelaar (L , R , LINE )
Als er een ( verzwakt) LSP signaal op LINE aangeboden word , schakelt de box zich aan .
Dit had ik al geprobeerd voor mijn eerste posting hier , maar omdat de box toen aan bleef na het uitschakelen van de versterker ging ik op zoek naar een andere oplossing .
Het blijkt echter dat de box wel uitschakelt na enige tijd ( 2 min) in de box zit dus al een schakeling vergelijkbaar zoals hier geplaatst .
Mijn oplossing :
Verloop 8 pol. Din female naar cinch bij de boxen .
Bij de versterker 2 draden aan 8pol din female met daarin 2 weerstanden , 2k2 in lijn en 150 ohm naar massa .
Werk prima , geen brom .
Bedankt voor het meedenken .