Wie heeft voor mij de service manual van deze cd speler van dit Canadeze sobere no nonsense audio merk?
De zekering klapt er uit, hij is slechts 630 mA.
Ook de verlichting van het display doet het niet. Dat, laatste kwam vaker voor, en sommigen doen een led update.
Ik hoor het graag.

check even hifi-manuals.com

Hier staat er wel 1 van de 512, wellicht dat deze je wel wat verder kan helpen.

mvg
Klokn

Ik heb ooit de 521i gehad (en weggedaan wegens problemen met lezen van CDR's). Wellicht heb ik de service-doc/schema's nog ergens.
Nu heb ik de 501 (nog ouder). idd. no-nonse.

De service manual van de NAD 510 is hier te verkrijgen.

Met een zwaardere zekering blijkt het apparaat het te doen. Maar ik ben er nog niet.

De verlichting is stuk, en (en dat is een behoorlijk probleem): ik vermoed dat de cd niet goed genoeg wordt aangedrukt, en als de cd dan snel ronddraait, geeft dat een gierend geluid. Het effect is, dat de cd niet wordt ingelezen. De construktie van de lade zorgt ervoormdat het CDM 12 mechaniekje omhoog wordt gedruk als hij dicht is, lade dicht=mechaniekje omhoog, dus het is niet een slap snaartje wat staat te slippen of zo, de lade sluit perfect. Is er iets met het magnetische hoedje wat kan aangepast worden, zodat er niets meer slipt? Want daar ligt het aan dunkt mij.