Beste Mensen,
Ik heb hier 2 knappe versterkers staan van Harman Kardon HK6500
Nu heb ik beide weer werkend maar zit nog even met een kleine irritatie bij beide amps.
De potmeters van de balance kraakt....Nu zou het mooiste zijn om deze te vervangen natuurlijk maar ik kan afgaande van de gegevens op deze meters niks vinden "21 6V 50399122 50KMN"
Anderzijds worden deze versterkers alleen gebruikt in een dj setup en word de balance totaal niet gebruikt gezien deze op het mengpaneel al gebruikt word. Mede gezien de leeftijd van deze bakkies leek het mij een idee om de potmeters gewoon door te solderen.
Helaas kan ik niks vinden over deze potmeters, dus ik weet niet of ik deze zomaar kan bruggen of dat er weerstanden tussen moeten.
Iemand een idee?
Als zoekend in Google kwam ik er al snel achter dat deze pot van Alps is.
Iets beter Googlen op Alps 50399122 dan vind je legio onderwerpen.
Hier staat mogelijk je oplossing: http://www.repdata.de/wbb2/index.php?page=Thread&threadID=73951
[Bericht gewijzigd door T-sec op (15%)]
Zover was ik al gekomen, en in die link vind ik niets meer dan ik al weet. Nergens word er een duidelijke vervanger aangegeven.
[Bericht gewijzigd door klabam op (26%)]
cinqidriver
Golden Member
misschien iets te simpel.
maar ze eens schoon!
ik heb hier een oude sony versterker ik denk 1992 maar die begint soms ook eens te kraken of geluid valt weg.
voor mij is de oplossing nog altijd uitzetten en knoppen draaien tot max en min uitslag en kan er weer een jaar tegenaan.