Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer

Dit topic is gesloten

Amateur19

Overleden

Ik heb hier een Tektronix staan de 453 die is met de hand gemaakt in 1968 :) WERKT 100% is nog in Nederland gemaakt. in Heerenveen toen het nog een NV was. :)

Verder heb ik denk ik van elk onderdeel behalve IC's er veel te veel verzameld en gekocht door de jaren heen '82 -> heden.

GR Richard

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Anoniem

ik heb hier ook nog een tektronixs staan van vroeger zit stampvol met buizen en werkt overigens helemaal perfect hij werdt gebruikt bij fokker

Mijn scoop die je op de foto in èèn van m'n vorige posts kunt zien is ook een Tektronix. Een D10 single beam. Iets van ruim 15 jaar oud. Er zitten verwisselbare units in zodat je hem kunt uitbrijden naar een 2-kanaals en/of hoger berijk. Ooit gekocht voor ?35,- op marktplaats.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Anoniem

die tectronix van mij was gratis :P en die van mij kun je de time base veranderen kun je eigenlijk zon oude scoop nog laten clibereren ?

[Bericht gewijzigd door Anoniem op donderdag 7 oktober 2004 20:07:09

Dat verhaal kennen we nog :p, je grootmoeder die je naar het basismodel vraagt, en die je hem ook nog direct geeft. Gelukzak :D Aan mijn werkruimte zijn we nog volop aan het werken (mijn werkruimte = slaapkamer)

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
Anoniem

zal eens kijekn of ik een foto kan maken van me oma :P

Weer een leuk forum onderwerpje ontdekt.

Ik heb nog niemand gezien met een serieus elektronica lab. ben ik nou de eerste?

View: [1Mb] [300kb]
http://picobox.no-ip.com/fotos/werkkamer/Werkkamer_360degrees_60.jpg

@ weardguy, jou verhaal lijkt wel op dat van mij :p

en ja, het is een Tektronix 457 met buizen en dergelijken. Rond 1980 afgekeurt bij de KLM omdat er geen reserveonderdelen meer voor de verkrijgen zijn. (zoals zoveel apparaten) Werkt nog 100% en heeft 7 plugin units.

Ik heb nu niet zoveel zin om alle apparaten uit te gaan leggen maar er staat behoorlijk wat waar menig van gaat watertanden.

Een opsomminkje dan maar (bureau, van links naar rechts):

• Frequentieteller 20Mhz (zelfbouw)
  • Megohm/picoampere meter
  • Vario 300V (zelfbouw)
  • Power meter analoog
  • Multimeter analoog
  • Power supplytje 30V 2A (zelfbouw)
  • Blokgolf/ramp generator
  • Transistortester/curve tracer
  • LF generator 500Khz
  • Multimeter 10digit
  • Distortion analyzer
  • Power supply 32V 11A (zelfbouw)
  • Thermostaat module voor 50W weller (omgebouwd)
  • Thermostaat module voor zuigsoldeerbout (zelfbouw)
  • Vibration meter/recorder (zelfbouw)
  • Drievoudige power supply (galvanisch gescheiden) 2x30V 9A en 5V 1A (zelfbouw)
  • Kristal oven (gouden ding) (zelfbouw)
  • HF generator
  • Frequentiemeter 100Mhz 10digit kristal oven
  • Portable Cable tester
  • Power meter
  • Sweep generator met 4 plugin units
  • Testbeeld generator
  • HF generator digital VCO externe tijdbasis

Ziet er goed uit Zom-B,
Maar heb je nog wel werkruimte over?
Alles staat vol met apparatuur :D

Okey...
Volgende week mijn bescheiden werkplek.
(moet eerst nog een digitale camera regelen en het behangen afmaken)

Heb een kamer tot mijn beschikking van 9m²

[Bericht gewijzigd door Sjaak Boomschaak op dinsdag 19 oktober 2004 08:36:47

Uhh Zom-B

Wat dach hier van dan.

GR Richard

Forum is gesloten dus heeft ook geen zin meer om links neer te zetten :(:(:(:(:(

[Bericht gewijzigd door Elektronica1 op zondag 24 oktober 2004 20:12:58

High met Henk

Special Member

vooral die furby doet het hem:D

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Die gaat nog een keer "geopereerd" worden. Je kan wat hij zegt vervangen door eigen tekst. HiHi.

GR Richard

High met Henk

Special Member

ik weet het: mijn nichtje werkt bij unit 4 en daar hebben ze zo'n ding ook eens geoppereerd om te kijken of ze hem in meer stappen intelligenter konden maken: dat lukt hun iig niet, maar na de operatie was hij niet meer geschikt voor kinderen onder de 16 qua taalgebruik :D

Dat is nou de sjit, Elektronica1 :9

Maar jij hebt ook al je computerspullen erbij staan. Als ik van mijn computer sjit en documentatie ook nog foto's van ga zitten maken worden het er 3x zoveel. Ik moet wel zeggen, petje af met die servers.

Op 19 oktober 2004 09:37:16 schreef Elektronica1:
Ik had ze er al eens eerder geplaats, toen was er ook nog een live stream maar die is tijdelijk OFF-Line.

Alleen het plaathe meetapparatuur komt me bekend voor. Toen dacht ik ook al, dat komt in de buurt :p

[Bericht gewijzigd door Zom-B op dinsdag 19 oktober 2004 13:11:40

Het zijn wat oudere foto's, maar er is niet zo veel veranderd, alleen een hoop spul (zooi wil ik het niet noemen :) ) erbij.

http://img86.exs.cx/img86/8924/DSCF121.th.jpg

http://img86.exs.cx/img86/2623/DSCF122.th.jpg

http://img86.exs.cx/img86/632/DSCF123.th.jpg

Elektronica gereedschap/multimeter/soldeerstation/voeding nodig? www.eleshop.nl !

Wel lekker hé "komponenten bij de hand" Kan je op een donkere zondag toch nog lekker sleutelen . :):)

GR Richard.

High met Henk

Special Member

mijn probleem is dat ik gewoon niet veel ruimte heb :S

echter, zo heel erg is dat niet, komt later wel. En mag strakkies misschien voor mijn pa's bedrijf je gaan inventen en dan heb ik zelf dus ook printenhoekje (wil ik nu niet aan voor die paar printjes die ik prive maak, maak nl niet zoveel)

MAare strakkies als ik eenmaal aan de slag ben hoop ik wat meer finfncien te hebebn en dan kenan ik meteen wat spullen aanschaffen, en wat oude zooi opruimen (teveel schroot staan op dit moment, maar kan het niet wegdoen)

Op 19 oktober 2004 22:37:16 schreef High met henk:

kan ik meteen wat spullen aanschaffen, en wat oude zooi opruimen (teveel schroot staan op dit moment, maar kan het niet wegdoen)

Ken het probleem :):):) Ik heb nog in de schuur in Haarlem een berg bende staan die nog moet worden uitgezocht. Weggooien is zonde.

GR Richard

mijn werkkamer is ook mijn slaapkamer, ik ga als ik me nieuwe loon krijg van me werk, daar eindelijk een werkbank neerzetten. kost me 160 euro, maar ik vind het mooi, massied werkblad, ophang rekken erachter kastje er onder kastje er boven.

en als de schuur nog word opgeruimd, voor ik het huis uit ben, komt daar nog een werkplaats voor me pas en voor mij, hij voor z'n beelden ik voor me eigen dingen.

LED there be light

Me arme metertje, Menno is bedroefd om de dood van zijn multimeter, is zojuist om 18.35 overleden.

Hij werd ingezet voor een meting aan een dimmer, om het spannings verloop te bekijken, bij 'uit' gebeurde er natuurlijk niets (ook niet op het display) maar bij aan was er een doffe knal hoorbaar en een blauwe vonk verscheen tegelijkertijd dwars door de behuizing van de dimmer.
De zekering sprong echter niet af, (de zekering in de dimmer wel)
De dimmer heeft het helaas ook niet gered en heeft op hetzelfde tijdstip ook het leven gelaten.
Ik snap niet hoe dit kan, was een meting zonder risico, en door de blauwe vonk in de dimmer achte ik het probleem in de dimmer te vinden, maar toen ik me meter aanzette zag ik het, het display geeft nu constant, ongeacht welke meting ook, alle meetwaarden aan (dus 2 volt 20 volt 200 volt staan constant in het scherm)
Heb een controlemeting gedaan maar helaas, de metingen zijn niet stabiel (een meting aan een 1,5 volt batterij kan zo'n 100 volt verschillen)
Daarnaast blijft hij bij de weerstands metingen constant op 55.6 ohm hangen en blijft elke weerstand die aan de pennen gehangen wordt onopgemerkt, dus helaas is me meter echt naar de knoppen.

Snif, ik ben echt bedroefd, was zo'n geweldige meter, oke, de batterij ging wat snel leeg, maar dat reken ik hem nu niet meer aan, hij ligt hier op me bureau zijn laatste adem uit te blazen. ;(

Me lieve oude metertje, may he rest in peace. :'-(

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
LED there be light

aan zom-b.

jij hebt inderdaad een grote werktruimte, maar je zal er waarschijnlijk ook continu met bezig zijn? Is dit je beroep? Ik denk dat de meeste mensen op dit forum elektornica doen als hun hobby, het is dan ook nie verwonderlijk dat niet iedereen zo'n grote werktruimte heeft als jij.

[Bericht gewijzigd door Tom v.h. op zondag 24 oktober 2004 19:32:11

Dit topic voldoet aan de eisen van een te lang topic.

Ik open geen tweede deel omdat het topic eigenlijk weinig nuttige informatie bevat.

mocht er nog interesse zijn opent er zoiezo wel een gelijkend topic

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Dit topic is gesloten