Me arme metertje, Menno is bedroefd om de dood van zijn multimeter, is zojuist om 18.35 overleden.
Hij werd ingezet voor een meting aan een dimmer, om het spannings verloop te bekijken, bij 'uit' gebeurde er natuurlijk niets (ook niet op het display) maar bij aan was er een doffe knal hoorbaar en een blauwe vonk verscheen tegelijkertijd dwars door de behuizing van de dimmer.
De zekering sprong echter niet af, (de zekering in de dimmer wel)
De dimmer heeft het helaas ook niet gered en heeft op hetzelfde tijdstip ook het leven gelaten.
Ik snap niet hoe dit kan, was een meting zonder risico, en door de blauwe vonk in de dimmer achte ik het probleem in de dimmer te vinden, maar toen ik me meter aanzette zag ik het, het display geeft nu constant, ongeacht welke meting ook, alle meetwaarden aan (dus 2 volt 20 volt 200 volt staan constant in het scherm)
Heb een controlemeting gedaan maar helaas, de metingen zijn niet stabiel (een meting aan een 1,5 volt batterij kan zo'n 100 volt verschillen)
Daarnaast blijft hij bij de weerstands metingen constant op 55.6 ohm hangen en blijft elke weerstand die aan de pennen gehangen wordt onopgemerkt, dus helaas is me meter echt naar de knoppen.
Snif, ik ben echt bedroefd, was zo'n geweldige meter, oke, de batterij ging wat snel leeg, maar dat reken ik hem nu niet meer aan, hij ligt hier op me bureau zijn laatste adem uit te blazen.
Me lieve oude metertje, may he rest in peace.