Op vrijdag 28 augustus 2026 23:55:47 schreef Tidak Ada:
Heb er ooit zo een gehad. Ik geloof van v. Craenenbroek. Is redelijk snel gesucombeerd.
Nu een van een webwinkel met 4 standen, waarvan de laatste een uiterst irritant knipperlicht.
Toch veel beter dan dat ding van v. Leusden…..

Ik heb er 2 van van Cranenbroek. Ooit de 18650's en het BMS vervangen door cellen gekocht bij NKON, (is hier nog een topic van), wereld qua verschil in branduren.

Goed en goedkope filament voor 3D printers :P : https://nl.aliexpress.com/item/1005011618288483.html
Geen bijkomende invoerkosten, en levering was hier binnen 24 uur (uit Duits magazijn)

Op donderdag 9 juli 2026 23:00:43 schreef nonius:
....die heeft een permanent plaatsje in de electro-koffer voor het waterpas plaatsen van WCD's, schakelaars e.d.

Ik ben ooit een keer een paar maanden ingehuurd voor afmontage op een groot bouwproject, daar gebruikte ik ook zo'n klein waterpasje, ze verklaarde me allemaal voor gek en het duurde allemaal veel te lang volgens hun. Bij de oplevering moest twee derde opnieuw omdat het schreef zat, de werkgever had gezegd kijk naar hem, hij hoeft niet terug.

Ben blij dat het maar voor een paar maanden was, dat is niets voor mij.

Op woensdag 30 september 2026 14:45:34 schreef Hubie:
Printerpapier in de aanbieding.
[bijlage]

Bedankt voor de tip.
Meteen een pak meegenomen.

Bij de oplevering moest twee derde opnieuw omdat het schreef zat, de werkgever had gezegd kijk naar hem, hij hoeft niet terug.

Dus jij investeert in een waterpasje en maakt minder uren. Zij doen het op het oog en krijgen er nog een stapel uren bij cadeau...
Aangenomen dat het op uurtarief is... zou ik wel weten wie het beter bekeken heeft :+

Ben blij dat het maar voor een paar maanden was, dat is niets voor mij.

Snap ik heel goed. Idem op bootjes. Ik ben daar graag 's avonds en in het weekend. Niet als de hele mierenhoop daar rond rent.

Op woensdag 30 september 2026 16:41:47 schreef M-i-c-h-e-l:
[...]
Bedankt voor de tip.
Meteen een pak meegenomen.

Ja,mooie aanbieding, heb ook een paar pakken ingeslagen... :)

Kwaliteit van dat papier is best slecht. Ik gebruik altijd DoubleA. En voor folders etc papier met coating.

Ach,

Ik vind het voor gewoon gebruik prima papier... (wat zou er mee mis zijn?)
En meeste gebruik is eenmalig of voor een korte periode...

Op woensdag 30 september 2026 18:11:34 schreef Arco:
Dat papier is bij Action altijd (nog) goedkoper... ;)
https://www.action.com/nl-nl/p/3014741/kopieer-en-printpapier-a4/

Ik dacht dus een koopje te doen bij ome Dirk

En inderdaad, voor eenmalig gebruik is dat soort papier prima.

Hee,dat is raar,ik koop ook wel eens printerpapier bij de plaatselijke Action maar die heeft altijd alleen maar Canon copy papier :S (prima papier btw)
Zit er verschil in aanbod tussen die Action winkels?

Hi,

Mijn ervaring is zoiets als Hoeben, DoubleA is goed papier.

Ik gebruik het A4 papier zakelijk en prive
Ik mis Office Center hier in Amsterdan in de buurt van Sloterdijk.
Daar had je een lange stelling met vele soorten A4 papier, zowel Wit als met een kleurtje.
Het was opvallent om te zien hoeveel verschil er zit in het A4 papier, niet alleen in witheid, gewicht maar ook in print/schrijf kwaliteit.
Er lagen proef velletjes van het type, dit om mee te nemen voor het testen.

Heb je weinig eisen, doe dan vooral Dirk en/of Action papier, mijn zegen hebben jullie.

Mijn afwegingen
Ik vind het vervelend als ik met mijn vulpen wil schrijven op papier, dat ik harder moet drukken om normale letters te krijgen.
Ook heb ik graag dat als ik wat afdruk voor een klant, het er goed uitziet en nee dat hoeft helemaal niet het papier te zijn van b.v. het merk "Conqueror".
Het is zo'n groot verschil als je daar een velletje A4 van hebt, je tekst die je schrijft spettert van het papier af,
prachtig contrast en iedere letter goed.
Jammer genoeg is dat merk Conqueror zo'n beetje verwenen en het was van de papiersoort van fabrikant Arjo Wiggins, jammer maar helaas.

Wat ik nu gebruik
Al een paar jaar gebruik ik nu dit papier: Navigator 80grm en komt volgens de verpakking uit Portugal.
De prijs komt meestal uit op rond de 6€ per pak, niet goedkoop maar wel goed.
Oja, dit niet bij Amazon kopen, het is daar bijna 2x duurder als bij wat Nederlandse webshops.

Groet,
Bram

Op zaterdag 12 september 2026 14:01:17 schreef Arco:
Goed en goedkope filament voor 3D printers :P : https://nl.aliexpress.com/item/1005011618288483.html
Geen bijkomende invoerkosten, en levering was hier binnen 24 uur (uit Duits magazijn)

Prijs is niet verkeerd.
In de website staat Tecbears als merknaam maar in de eerste tekst deel staat sunlu genoemd .
Wat voor printer gebruik je en moest je het standaard profiel aanpassen?
Hoe goed is goed?

Vanaf de foto zeg ik: Dat haalt de 80 gram per vierkante meter niet. Eerder 70 of 60.

De kwaliteit van het papier is voor mij niet erg belangrijk,goed leesbaar is goed genoeg.Voor de (muziek)hobby koop ik soms complexe digitale apparatuur waarvan de handleiding vaak meer dan 100 paginas telt.Vanaf een scherm lezen vind ik vermoeiend dus ik print de handleiding uit.lekker op m'n gemakkie doorbladeren...(en koffie morsen,dan weet ik waar ik gebleven ben.. :) )

[Bericht gewijzigd door Hubie op (15%)]

Op woensdag 30 september 2026 20:26:52 schreef Lord Anubis:
[...]
Prijs is niet verkeerd.
In de website staat Tecbears als merknaam maar in de eerste tekst deel staat sunlu genoemd .
Wat voor printer gebruik je en moest je het standaard profiel aanpassen?
Hoe goed is goed?

Is nog vacuumverpakt, oude rol eerst opmaken...
Ziet er goed uit, netjes verpakt in een Tecbears doos...

Ik gebruik een K1Max.

@blackdog:
Claire Fontaine heeft mooi spul, Canson ook. Heb dan wel geen vulpen, maar op dat Canson millimeter papier kreeg ik zonder problemen met oostindische inkt op m'n passer.
Wat betreft witheid.. Focuscard high white lijkt meer roze ja.
Van het Conqueror "notarissenpapier" heb ik helaas enkel nog 300 grams liggen, mooi spul is dat inderdaad.

Overigens gebruikt de drukkerij als printerpapier ook gewoon dat Copy-A. Ik heb geen idee welke merken allemaal in de reguliere handel te krijgen zijn, Soporset is bv mooi spul, Biotop3 zeker, maar dat is niet bepaald wit.

Het gladde papier is overigens géén coating, maar (dubbel) gestreken papier. Een paar jaren terug is helaas een papierfabriek failliet gegaan die wat dat soort spul écht mooi papier maakte, zeg maar zoals magazine covers.
Op de laser is het vaak wel even klooien met instellingen, dat laatste heb ik volgens mij niet of zelden er (thuis) mooi uitgekregen, maar het resultaat is dan alsof je het met een inktjet op fotopapier geprint hebt.

@rew, 70 grams is eigenlijk wel het minimum om te printen, 60 grams kom je bij het papier van een bijsluiter.

Ik kies zelf papier adhv het doel: bladmuziek op 90gsm, iets wat toch vrijwel meteen weggaat op wat dun/waar ik de dikste stapel van heb, kleine moeite, (of extra papierlade/handinvoer)

Op zondag 4 oktober 2026 15:52:47 schreef Sine:
Lidl heeft de connector en krimptangen set weer in de aanbieding voor 13 euro.
[bijlage]

Thanks, besteld

Ja, papier "gewicht" denk je dat 70-80-90 wel niet zo veel zal uitmaken, het is maar minder dan 15% iedere keer. Maar rond die buurt gaat het heel snel. 120 gram is al gewoon "karton". Als je de onderkant van een A4 verticaal vasthoudt dan blijft ie gewoon staan.

Op zondag 4 oktober 2026 22:15:20 schreef rew:
Ja, papier "gewicht" denk je dat 70-80-90 wel niet zo veel zal uitmaken, het is maar minder dan 15% iedere keer. Maar rond die buurt gaat het heel snel. 120 gram is al gewoon "karton". Als je de onderkant van een A4 verticaal vasthoudt dan blijft ie gewoon staan.

Daar ben ik ooit ook achter gekomen. Het maakt enorm veel uit.
De buigstijfheid neemt toe met 3e macht van de dikte. 70 gram tov 80 gram voelt dan (70/80)^3 = 0,67 x zo slap aan.
Dat loopt niet lekker door de printer.

Maar wat een genoegen is het om een document te lezen dat op 90 of 100 g werd afgedrukt!

kunnen we back on topic en de discussie en heerlijkheden van papier ergens ander bespreken aub.?