Hallo allemaal,

Via mijn werk heb ik een kapotte Technics radio tower meegenomen.

De tower bestaat uit een versterker(su-ch7), een tuner (st-ch7l), een cd speler(sl-ch7) en een cassette speler(deze heb ik niet).

Bij het aansluiten kwam ik erachter dat de tower in de stand-by stand bleef.De stand-by knop zit op de tuner en de indicatie led voor stand-by op de versterker. De tuner en de versterker heb ik al open gemaakt om te kijken of ik probleem kon vinden maar helaas.

Hieronder staat de link voor de service manuals van de versterker, tuner en cd speler.
https://www.dropbox.com/sh/0bpfyoomzmxcb76/JlvjjSiaHl

Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen ?

Staat de schakelaar achterop de amp ook op on ?
Verder kan het heel goed mogelijk zijn dat het cassette deck ook nodig is om te functioneren.
Meer merken hebben dit probleem.

De schakelaar op de achterkant staat op on, maar daar had ik bij het aansluiten al op gelet.

Het cassette deck heb ik niet. Het viel mij ook op dat de flatcable connectoren zwart zijn en die van het cassette deck moet blauw zijn. Er wordt ook maar 1 flatcable gebruikt om van de versterker naar de tuner te gaan en vervolgens naar de cd speler.

Net ook zo iets als probleem gehad, alleen toestel van ander merk.
Hierbij bleek een stabilisator van 5v defect gaf 7 volt op de bedieningspennen van de microprocessor waardoor deze in de protectie ging.
Dit probleem gevonden door met een externe voeding de spanning langzaam omhoog te brengen.

Henk