Hallo,

Aller eerst ik ben nieuw in de "kratradio" scene dus ik hoop dat ik niet al te domme fouten maak! :p Hier zullen vast al 80 miljoen topics over zijn geweest, dus mijn excuus voor nog een!

Ik wou voor de zomer een krat radio gaan maken om mee op vakantie te nemen (hoeft niet echt portable te zijn).

Alleen ik loop steeds vast bij bepaalde punten. Ik heb geen idee wat bijvoorbeeld een goede versterker is voor de volgende speaker set die ik heb gekozen (komt wat later in het bericht).

De volgende speakers (2x) die ik heb gekozen is:
- Blaupunkt 542GTX
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/372452/Blaupunkt-2-weg-coaxiale-inb…

en als subwoofer:
- JBL CS 1214
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/372727/JBL-Harman-Auto-subwoofer-ch…

Nu loop ik vast...
Ik weet niet wat een goede versterker hiervoor is, of een "scheidingsfilter" nodig/handig is, een accusafe etc. nodig is.

Als jullie mij hierbij kunnen helpen zou dat echt geweldig zijn!
Ook verbeteringen zijn welkom (betere speakers voor hetzelfde geld etc.)!

Nogmaals het gaat hier om een Kratradio met 2 Speakers en een Subwoofer
Mijn budget is wel redelijk maar ik ben niet instaat om speakers van 200 euro te gaan kopen (bewijs van spreken) :P

Groeten,

Leander

http://www.circuitsonline.net/forum/search?query=kratradio&mode=an…
Geen 80 milioen maar wel meer dan honderd en bijna iedereen heeft het zelfde probleem. Welke speakers, versterker, accu en voeding.

O, het gaat dus om een kratradio, twee speakers en een subwoofer als ik het goed begrepen heb. Corrigeer me even als ik dat fout heb.

Maar wat voor radio/headunit ben je van plan te gaan gebruiken?

Ik heb vorige week een Dewalt radio gerepareerd en daar zitten 3 watt speakers in voor de lage en midden tonen en nog 2 tweaters. Een Dewalt radio is speciaal voor de bouw ontworpen.

Als je een goede radio/ headunit hebt dan heb je geen aparte versterker meer nodig.

Op 1 maart 2014 11:48:30 schreef Sonytech: