hey,

ik heb een probleem met mijn versterker en woofer, in mijn vorige auto heeft hij altijd gebolt maar nu ik hem in een audi a3 heb liggen bolt hij niet meer , aansluitingen zijn allemaal goed en als ik het contact op zet van de auto dan brand de versterker het lampje eerst groen en onmiddellijk erna weer rood en woofer gaat maar een fraxi van 1 sec. nu vraag ik me af hoe dat zou komen. Kent iemand wat ervan hoe dat zou komen ?

mvg

Ooow dat lichtje? Op die versterker? En op je foto is duidelijk te zien dat je hem goed hebt aangesloten.

Ik vermoed dat je probleem links onderin zit

Oftewel... een duidelijke startpost heeft zo z'n voordelen...

Merk, type, foto's.

Vorige auto terugkopen.

Waarschijnlijk toch een bedradingsfoutje, nogmaals controleren.

De canbus in een a3 heeft een bolling comperator shift, ook wel bcs,daar moet je een 10 Fahrad powercap tussen zetten

Voor 10 Fahrad wel een speciale Thule ophangbeugel gebruiken, natuurlijk. Wat voor 10 Fahrad best in de kosten kan gaan lopen, en het tevens de vraag wordt of dat wel op een A3tje past!

Moet een versterker "bollen"? Ik heb aan de mijne nooit iets gemerkt. Hoe herken je dat?

Bij auto's met ABS (anti-bolling systeem) lukt dit niet.

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Wil je serieus antwoord, geef dan meer info zoals merk, type eventueel foto's etc.
Zonder dit zou ik zeggen dat hij defect is of fout aangesloten maar die conclusie had je natuurlijk zelf ook al getrokken.

Fuzzbase: :-)

TS komt waarschijnlijk uit Belgie, daar is 'bollen' een soort term voor 'goed werken'.

Groeten, Ron.

Het bestaat nog ook 10 Farad
http://www.vminnovations.com/sys/resource.ashx?guid=8ea5ba0e4ebc43c08b7403290a489c8a

@martijn-93, ok probeer dit:

Kijk of hetzelfde gebeurd zonder de woofer en radio aan te sluiten. Zo ja; meet je wel 12 volt op de aansluiting? Rode meetpen op de + pool, als er dan -12 of 0 Volt op je scherm komt dan zitten je draden verkeerd. Anders: de versterker zelf moet nagezien worden.

Zo nee;
Meet de woofer door met een multimeter (0 ohm = niet goed).

Je kan ook wat tikjes geven met een AA batterij op de draden van de woofer (niet te lang), de woofer zou moeten 'ploppen'.

Probeer een andere geluidsbron, bijvoorbeeld een mp3 speler met 3,5mm naar tulpjes (RCA) kabel, werkt dit wel? Dan stuurt de radio misschien te hard in.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op (10%)]

meet eens de voedingsspanning op de versterker als die aanslaat en weer afslaat?
als de spanning van 12 naar 10V duikt als de sub aanspringt, kan de versterker in veiligheid springen.

koppel de speakers eens af en heb je het dan nog? indien niet: kortsluiting tussen de draden of sluiting naar massa ergens (laatste acht ik het meest waarschijnlijke bij uitbouw en terug inbouw).

alle kabels niet goed vastgeschroeft misschien?

*pestmodus aan*
waarschijnlijk gebruik je gewone koperdraden. dit geleid absoluut niet genoeg, je moet goud vergulde draden hebben die werden gemonteerd bij -365°C... :-)
*pestmodus uit*

[Bericht gewijzigd door fcapri op (18%)]

Belgie, daar is 'bollen' een soort term voor 'goed werken'.

Toch zeker niet in heel België (sic!), hoor.

Nee, in grote delen van België marcheert het.

2: (Belgisch-Nederlands, spreektaal) met een voertuig op wielen een bep. afstand afleggen, m.n. op een rustige en ongehinderde manier
synoniem: rollen, rijden

--
Ik denk voorlopig ook dat de voedingsspanning bij het inschakelen te ver doorzakt.