pic controller

hallo ik heb nog en vraag .
ik heb dus een letter display en ik zou via zo'n microcontroller dit willen aanstuuren .
ik wil bv : bij een 1e inpuls aan het ic'tje dat bv de 1e,2e,4e,5e,7e uitgangen in werking gaan en dan bij een 2e inpuls er niets gebeurt en dan bij een 3e inpuls bv de 2e,3e,4e,6e uitgang in werking gaan enz gaat dit en hoe moet ik dat programmeren en kan mij iemant zeggen hoe deze programeer taal juist in elkaar zit
alvast bedankt )

[Bericht gewijzigd door digi op vrijdag 14 juni 2002 21:51:38

God schiep de wereld, wij het internet ...

Op vr 14-06-2002 21:47:54 schreef digi:
hallo ik heb nog en vraag .
ik heb dus een letter display en ik zou via zo'n microcontroller dit willen aanstuuren .

Een letter display? je bedoelt waarschijnlijk 7-segment.

ik wil bv : bij een 1e inpuls aan het ic'tje dat bv de 1e,2e,4e,5e,7e uitgangen in werking gaan en dan bij een 2e inpuls er niets gebeurt en dan bij een 3e inpuls bv de 2e,3e,4e,6e uitgang in werking gaan enz

Van waar komt die impuls?
Van wat de 1e, 2e, 3e enz uitgang? En van wat is dit de ingang?

gaat dit en hoe moet ik dat programmeren

Je kunt alles wat je maar wilt maken met een µC.

en kan mij iemant zeggen hoe deze programeer taal juist in elkaar zit

Hoe deze programmeertaal juist in elkaar zit?!?!?

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

wel ik zou een impuls moetten geven aan het ictje maar hoe moet ik dat ten eerste doen en hoe moet ik dat dan programmeeren dat terkens er een nieuwe impuls komt andere uitgangen actiefworden

[Bericht gewijzigd door digi op zaterdag 22 juni 2002 13:42:18

op de site http://www.velleman.be/ staander zo leddisplytjes
er zitten 35 ledjes in
en ik heb er zo 5 nodig
( dan heb ik wel veel ictjes nodig weet iemant ook hier een oplossing voor ?)

[Bericht gewijzigd door digi op zaterdag 22 juni 2002 15:02:24