Als het over audio gaat, is het mogelijk om dingen te bouwen met een gaatjesprint?
Aanleiding: ik heb een koptelefoonversterker gesoldeerd op gaatjesprint, en daar kreeg ik de massa niet juist. Afhankelijk van mijn massapunt kreeg ik altijd wat meer of minder brom. Dit was met een symmetrische 78L12/79L12 voeding na een transformator.
Dan gaf een vriend een klein printplaatje voor het versterker gedeelte, en met de oude voeding werkte alles prima.
Nu wil ik een signaal verzenden over gebalanceerde audio, met INA134 en DRV134, maar het wordt wat omslachtig om élk audio ding te etsen.
Enlighten me 
Het belangrijkste is de plaatsing van je componenten, en hoe je je draden neerlegt.
Op een ge-etst printje heb je meer mogelijkheden om het netjes te doen dan op gaatjesprint, dus is het makkelijker om een bouwsel zonder brom en dergelijke te maken.
Maar het kan wel op gaatjesprint. De belangrijkste vraag is of je gevonden hebt wat je moest veranderen om de brom op je gaatjesprintontwerp te verminderen. Daarvan kun je leren hoe het moet.
Een alternatief voor zelf geetste printjes is om je ontwerp door een printchinees te laten fabriceren. Kost niet veel, wel drie weken levertijd.
Elders is er een topic waarin de diverse chinese (en niet-chinese) printleveranciers worden beschreven
Voordeel van het laatste is dat je automatisch een dubbelzijdige print hebt, dus als je dan je massa niet goed krijgt heb je echt lopen prutsen 
Audio kan goed op gaatjesprint, maar je moet net zoals bij het ontwerpen van een echte print wel terdege rekening houden met de routing.
Het fijne is dat een foutje veel gemakkelijker te herstellen is, je zou zelfs kunnen stellen dat je het beter eerst op gaatjesprint of als spin aan de praat kunt maken en aan de hand daar van de print ontwerpen.
Groundplanes zijn overigens geen magische oplossing voor alles. Let op bij stroom door bufferelco's en meerdere dingen met veel gain / veel AC stroom (b.v. eindtrappen) op één print.
Een simpele verschilversterker "sy" ingangstrap geeft vanwegen de weerstanden overigens aanmerkelijk meer ruis dan een asy buffer.. Ieder voordeel heeft zijn nadeel.
Gaatjesprint en audio en/of voedingen is zeker geen probleem.
Dit is de drievoudige voedings- en audioprint voor mijn SA (die verder ook op gaatjesprint gebouwd wordt).

Op de print zit dus ook een, kwa massa, nogal kieskeurige LM386. hou signaal- en voedingsmassa zoveel mogelijk gescheiden, ze mogen maar op 1 plaats met elkaar verbonden zijn. De luidsprekermassa zit direkt aan de massapin van het IC (4), en vanaf dat punt direkt via een 100µF/16V elco naar de voeding.