hallo
ik heb een kef psw2010 subwoofer en die gaat vervormen als ie warm is.
het ruikt nogal 'verbrand' binnen, ik weet dat die dingen te warm worden, maar kan niet direct een component vinden die 'verbrand' is.
de 78/7915 spanningsregelaars worden flink warm. Ik weet niet hoe de storing op te lossen. Is er iemand die er iets over kan zeggen (tips)?
Op 3 april 2014 20:28:18 schreef siebo:
hallode 78/7915 spanningsregelaars worden flink warm.
Het zou best kunnen dat je die spanningsregelaar meer moet koelen hoor...Zo'n IC heeft wat ingebouwde beveiligingen. De warmte moet afgevoerd worden.
Heb je een koellichaampje beschikbaar? Probeer dat er eens op te zetten.
siliconen / mica plaatje ertussen.
ik heb nog niet verder naar de subwoofer gekeken maar die regelaars zitten al op een koellichaam. ga eerst eens die lijm verwijderen, kan ook wel eens voor storingen zorgen
klinkt heel stom dat ik dit zeg,
maar als je vaak hard gaat ..weg met dat ding!!
ik had een reference!?! series (denk ik hoor)
ding had 500watt. maar kon dat nooit kwijt op een hoog volume..(warmte)
vervormde
sloeg af
deed naar tegen me 
heb nu logitech set (weer) gekocht klinkt dan wel niet zo vol/ rijk
maar als je beuken gaat blijft ie gekoeld
ps. heb je al eens geprobeert de temp te meten ?
wat voo storing is het?!
gekraak?
bobble geluid?
is de koeling passief/ actief ?
via poort gekoeld ?
zit het lichaamm binnen buiten?
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Op 5 april 2014 23:10:07 schreef siebo:
ga eerst eens die lijm verwijderen, kan ook wel eens voor storingen zorgen
Die lijm kan je beter laten zitten.
Als je het weghaalt en de sub staat lekker te dreunen heb je kans dat door de trillingen de zaak stuk gaat.
Hier de link naar de service manual.
http://elektrotanya.com/kef_psw2010_sm.pdf/download.html
Vervang voor alle zekerheid C52 die veroorzaakt de meest vreemde storingen in deze sub.
Lees ook deze pdf eens door. vooral de eerste tips in die doc zijn van belang.
Bij veel subwoofers zijn al een aantal modificaties uitgevoerd, maar het is toch raadzaam om het even na te kijken.
Die C52 is inderdaad een beruchte.
Meestal krijg je bij een defecte c52 een klapperend speakerrelais, of het relais komt niet meer op.
Daarnaast is vaak 1 van de 2 dikke voedings-elco's defect (C59, C60).
Die zijn soms zo gaar dat het binnenwerk van 1 van de elco's los in de bus hangt.
Op 6 april 2014 11:12:48 schreef pa3gws:
[...]
Die lijm kan je beter laten zitten..
Als het witte lijm is wel. Maar bij de wat oudere modellen is een soort lijm gebruikt die de aansluitingen van diverse componenten aanvreet.
Dat spul kan daarnaast ook nog eens gaan geleiden 
In dat geval is het wel aan te raden het spul weg te halen, en in ieder geval die 2 dikke elco's weer vast te zetten met andere lijm.
bedankt voor de antwoorden. de lijm kan inderdaad voor problemen zorgen . ik heb een transistor bd140 met freeze spray ingespoten en dan verdwijnt de vervorming. na tijdje komt het weer. ik denk dat dit de schuldige is ?
ik heb al wat slechte condensators vervangen trouwens. de 2 grote lijken goed (meten goed door met esr meter)
[Bericht gewijzigd door siebo op (20%)]
Hier een heel interessante site met allerhande problemen over deze subs.
http://lug.demon.co.uk/kefrepair/