wie weet waar: koptelefoon/oordopjessnoer

Beste allemaal!

Kan iemand me helpen aan een adres of leverancier die koptelefoonsnoer per meter levert?
Dit heb ik nodig voor een project maar ik kan het nergens vinden.... Wel vervangende audiokabel maar die zijn meestal dikker en niet flexibel genoeg.

Ik bedoel de super flexibele (ik denk) siliconen snoertjes zo dun mogelijk ( rond 0,2 mm2) die meestal aan oordopjes zoals die van phillips en apple zitten.
Wel heb ik bij conrad een snoertje gevonden van 0.2 mm2 maar deze is dus ook niet zo flexibel.

Kan iemand me helpen?
Groet Sam

http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/SHQ1200_10-D3P-global-001?align=0%2C0&hei=384&$jpglarge$

Ultimate Ears heeft bij veel in-ear dopjes afneembare, en dus vervangbare kabels. Ik heb een setje "Super.fi 3 studio" dopjes van UE en die heeft dat ook. Ik denk dat dit bij de meeste premium dopjes het geval is. Kijk eens op Head-Fi.

Mocht je het vinden hou er dan wel rekening mee dat het spul niet of nauwelijks te solderen is.

Ach, daar zijn middeltjes voor:
http://www.philipsradios.nl/tips-en-trucs/solderen/RB-3-47-litzesoldeer.jpg

Vraag is alleen waar je tegenwoordig nog een geschikte stopflesch kan vinden.

Ik heb daar al jaren een vaste methode voor: dikke soldeerpunt op 450 graden met een flinke druppel tin erop, uiteinde van de afgeknipte ge-emailleerde draad langzaam in de druppel steken en het emaille brand langzaam weg.

Emaillelakdraad is goed te solderen met een Aspirine tablet van 500 mg.

Je legt de tablet Aspirine (van Bayer) op een plankje o.i.d., op de tablet leg je de te vertinnen draad en met een soldeerbout smelt je de Aspirine. Het acetylsalicylzuur van de Aspirine lost de lak van de isolatie op en het blanke koper laat zich dan goed vertinnen.

Ga er niet met je neus boven hangen want het stinkt behoorlijk.

Methode die mij geleerd is (door radio engineer van de 30's): emaile (of litze) in vlam verwarmen en doven in vingerhoedje spiritus. Dan afvegen met linnen doek.

[Bericht gewijzigd door markce op (12%)]

Op 6 april 2014 23:02:41 schreef markce:
emaile (of litze) in vlam verwarmen en doven in vingerhoedje spiritus.

Dat is mij met dunne draad en litze helaas nooit gelukt, altijd verbrandde het dunne draadje voordat ik het in de spiritus kon afkoelen.
Omdat ik zo onhandig ben vond ik de tip die ik eens kreeg over het Aspirine tabletje een uitkomst.

Kan met zekerheid bevestigen dat de methode met een aspirine tablet werkt. Die methode heb ik zelf vaker gebruikt om dit soort "gelakte" draad te vertinnen.

De methode met Aspirine kende ik ook, maar dat is echt een vies klusje, meer iets om buiten te doen. Die troep zit dan ook aan je soldeerbout.

[Bericht gewijzigd door markce op (17%)]