'Vlotte' slotjes

Zo kinderachtig ben ik ook niet meer hoor.. als jij dat zegt prima

mij valt alleen maar op dat veel (de meeste) topics door jou worden gesloten om de kleinste redenen en de andere mods sluiten pas een topic als het uit de hand loopt.

sluiten kan altijd zodra het zwaar erritant word maar wat ik erritanter vind is dat er een topic komt met dezelfde titel met ook nog eens een verwijzing naar een verleden topic dat om onzinnige reden gesloten is.

end.

Si vis pacem para bellum.

zullen we het hier maar bij laten? dit soort topics lopen eerder uit de hand dan "gewone" topics lijkt mij. ruzie is niet zo leuk toch? maar denk je eens in dat er geen CO zou zijn, dat is toch ook niet leuk? neem die slotjes nou maar voor lief, en wees blij met wat(de hele hoop)je hebt.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Ik wil ook ff een ding melden en wel het volgende:

Waarom worden er soms topics gesloten die zoals over PC's of weet ik veel wat, en worden topics die met Bv, Decimaal - Octaal berekeningen, Celsius - Kelvin berekeningen, etc etc niet gesloten ?

Misschien denk ik niet goed genoeg na of zo, maar volgens mij is een PC nog altijd meer elektronica dan een thermometer toch ?

:)

Op 5 juli 2004 22:30:24 schreef Antoine:
Ik wil ook ff een ding melden en wel het volgende:

Waarom worden er soms topics gesloten die zoals over PC's of weet ik veel wat, en worden topics die met Bv, Decimaal - Octaal berekeningen, Celsius - Kelvin berekeningen, etc etc niet gesloten ?

Misschien denk ik niet goed genoeg na of zo, maar volgens mij is een PC nog altijd meer elektronica dan een thermometer toch ?

:)

het is een elektronica forum. vragen die gaan over pc, waarom windows met foutmelding weetikhetwat vast loopt hoort hier niet thuis. daarom hebben we besloten om topics die niet direct gerelateerd zijn aan elektronica te sluiten en in de meeste gevallen een verwijzing te maken naar een forum ala tweakers.net welke wel hiervoor bedoeld is.

als het nou gaat over hoe je een rs232 verbinding met je picje op moet zetten zal hij wel open blijven. dit is toch simpel te beredeneren. ;)

wat betreft die berekeningen... ooit wel eens met een uC aan de slag geweest? of andere digitale elektronica... dan heb je dit nodig en is dus zeer van belang bij elektronica.

IF you can't convince them, then confuse them!

weet je het probleem ligt niet bij die slotjes, maar bij de mebers, die beginnen vaak over dingen te praten die afwijken van de startvraag waardoor dingen verkeerd worden en dan moet er een slotje op komen.

neem nu bijvoorbeeld dat topic over die ontsteking voor de spudgun,
spudguns zijn dus illigaal maar de ontsteking echt niet, voor het zelfde geld hard er kunnen staan ontsteking van gasfornuis, weet ik het zoiets maar spudgun is niet het punt het gaat om de ontsteking. maar door meerdere reacties van de members kwam er te veel nadruk op de spudgun. En dan komt de slotjes man weer langs.

ik vind trouwens dat bij sommige dingen er een sllotje te weinig is. neem nou het tesla coil topic denk je dat ik dat helemaal ga lezen? nee tuurlijk niet we stellen met z'n allen toch gewoon de vraag net zoals misschien 10 anderen al eerder hebben gedaan maarja dat weet je niet want er zijn zoveel pagina's.

een forum is er voor om snel en duidelijk ee nantwoord, hulp etc te krijgen met jou probleem/vraag, dat werkt niet als er teveel door elkaar geblaat wordt en een topic uit 50 pagina's bestaat.

LED there be light

Eigenlijk heeft SWS in zijn post de kern te pakken. We hebben namelijk met veel mensen en dus meningen te maken.

De een wil dit, en de ander vind dat weer niks en wil het andere. Als single user heb je daar niks mee te maken. Je doet lekker wat je zelf wilt en de rest zal je een worst wezen. Als mod moet je echter wel rekening houden met iedereen. En aangezien dat niet kan door iedereen zijn zin te geven zorg je dat je zo goed mogelijk iedereen het naar zijn zin kan maken. Dat is vrij lastig en daarom komen er dus ook standaard om de 1,5 mnd ongeveer topics als deze voorbij. Schrijf het maar in je agenda, rond 1 september wordt er weer een soortgelijk topic geopend.

Dat is niet erg, zeker niet. Ruimte voor opmerkingen over het huidige systeem of een nieuwe invulling moet er zijn. Het is alleen jammer dat men vaak het totaalplaatje niet ziet (of wil zien). Want juist dan ziet men dat de actie die wordt uitgevoert helemaal zo gek nog niet is als in eerste instantie wordt gedacht.

Vergeet ook niet dat wij onze vrije tijd geheel zonder vergoeding (en zelfs alleen maar met extra kosten) opofferen om jullie de kans te geven op een fijne CO communitie en electronica hobby. En zeker, daar hebben we zelf voor gekozen en als we dat niet meer willen stoppen we gewoon. Maar het geeft wel aan dat wij echt niet voor de lol topics sluiten. We willen enkel helpen.

Wat ik tot slot wil zeggen: Probeer toch eens wat breder te kijken en laat je eigen ego wat minder meespelen. Allemaal weten we wel wat we zelf vinden, maar wat vind een ander............?

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 5 juli 2004 23:02:09 schreef joerideman:
neem nu bijvoorbeeld dat topic over die ontsteking voor de spudgun,
spudguns zijn dus illigaal maar de ontsteking echt niet, voor het zelfde geld hard er kunnen staan ontsteking van gasfornuis, weet ik het zoiets maar spudgun is niet het punt het gaat om de ontsteking. maar door meerdere reacties van de members kwam er te veel nadruk op de spudgun. En dan komt de slotjes man weer langs.

Heb je helemaal goed omschreven. Als het om de ontsteking bleef gaan was het nog steeds open, maarja.....

ik vind trouwens dat bij sommige dingen er een sllotje te weinig is.

Zo zie je, iedereen heeft zijn eigen mening.

neem nou het tesla coil topic denk je dat ik dat helemaal ga lezen? nee tuurlijk niet we stellen met z'n allen toch gewoon de vraag net zoals misschien 10 anderen al eerder hebben gedaan maarja dat weet je niet want er zijn zoveel pagina's.

Goed dat je het aanhaalt. Toevallig werken we daar achter de schermen al aan. Dat zul je binnenkort merken.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Hooooo ff ik maakte alleen een opmerking. Globaal gezien vind ik dat jullie mods prima werk verrichten, je kunt het idd nooit voor iedereen goed doen :).

Keep up the good work !

Antoine

goed zal ik dan ook maar zeggen dat de mods hier op CO nog wel beter zijn dan op Tweakers daar mag je niet eens meer voor je mening uitkomen of je krijgt al op je huid.

niet dat ik er lid ben maar lees sommige topics nog wel es en dan vraag ik me echt af of die gasten niks beter hebben te doen dan politieagentje te spelen

Si vis pacem para bellum.

Op 5 juli 2004 23:15:22 schreef Miezjel:
goed zal ik dan ook maar zeggen dat de mods hier op CO nog wel beter zijn dan op Tweakers daar mag je niet eens meer voor je mening uitkomen of je krijgt al op je huid.

niet dat ik er lid ben maar lees sommige topics nog wel es en dan vraag ik me echt af of die gasten niks beter hebben te doen dan politieagentje te spelen

ja, maar vergeet niet dat tweakers ook wat meer gebruikers heeft... okee, ik ben het met je eens dat sommige mods daar inderdaad TE hard optreden. maar soms is het zelfs daar nodig om politieagent te spelen.

wij willen dus NIET die kant op gaan.

wat bastiaan al zegt, wij mod's proberen het ieder zo aangenaam mogelijk te maken, en ja, soms hoort daar een hangslot en zelfs een Ban bij... maar het gebeurt nooit zomaar zonder reden... en als het al sporadisch voorkomt zal de fout zsm hersteld worden, en er word zeker backstage over gepraat.

IF you can't convince them, then confuse them!
Anoniem

deze loopt ook uit de hand!

Slot erop?? ;)

Op 5 juli 2004 23:26:21 schreef Gijs Koenjer:
Slot erop?? ;)

Op de een of andere manier doe ik dat bij dit topic niet zo graag :P

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 5 juli 2004 23:29:25 schreef Bastiaan:
[...]
Op de een of andere manier doe ik dat bij dit topic niet zo graag :P

WHAHAHA voel je je bedreigd Bastiaan ;)

Si vis pacem para bellum.

Op 5 juli 2004 23:32:05 schreef Miezjel:
[...]

WHAHAHA voel je je bedreigd Bastiaan ;)

Houdt het een beetje leuk met elkaar!

SWSje

[Bericht gewijzigd door Sweet Winter Smile op maandag 5 juli 2004 23:49:48

A long answer is not short!

Op 5 juli 2004 23:32:05 schreef Miezjel:
[...]

WHAHAHA voel je je bedreigd Bastiaan ;)

moet dat nou? bijna alles hier in dit topic was serieus. ga nou niet weer oftopic pls :(

en niemand voelt zich 'bedreigd'

zoals swsje zegt, houdt het een beetje gezellig aub.

IF you can't convince them, then confuse them!

Goed werk hoor mods! Ik vindt jullie erg tolerant. Bij twijfelgevallen treden jullie meestal niet op.
Ik kijk bijna altijd in gesloten threads om tezien waarom die gesloten is, negen van de tien keer ben ik het er helmaal mee eens. idd. meestal een nieuw lid die oude topics begint te kicken.
Als een onderwerp op het randje is, kijken jullie meestal eerst welke kant het opgaat, voor jullie sluiten, houden zo !

Mods moeten soms optreden anders wordt het een chaos. Ik vind dat het hier nog steeds allemaal erg gemoedelijk gaat, wat de sfeer hier erg relaxed maakt. Ook geven jullie altijd een reden, ook fijn. Op veel plaatsen nemen de mods niet eens die moeite meer.

Ik ben het soms ook niet met de mods eens, maar je kan niet iedereen altijd blij maken...

AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence

Op 6 juli 2004 00:43:37 schreef fry:
Goed werk hoor mods! Ik vindt jullie erg tolerant. Bij twijfelgevallen treden jullie meestal niet op.
Ik kijk bijna altijd in gesloten threads om tezien waarom die gesloten is, negen van de tien keer ben ik het er helmaal mee eens. idd. meestal een nieuw lid die oude topics begint te kicken.
Als een onderwerp op het randje is, kijken jullie meestal eerst welke kant het opgaat, voor jullie sluiten, houden zo !

Mods moeten soms optreden anders wordt het een chaos. Ik vind dat het hier nog steeds allemaal erg gemoedelijk gaat, wat de sfeer hier erg relaxed maakt. Ook geven jullie altijd een reden, ook fijn. Op veel plaatsen nemen de mods niet eens die moeite meer.

dit hoor ik graag, de tweede echt positieve reactie in dit topic

verder kan ik als mod hier niet veel meer aan toevoegen omdat alles al gezegd is door mijn collegas

Op 6 juli 2004 00:43:37 schreef fry:
Ik ben het soms ook niet met de mods eens, maar je kan niet iedereen altijd blij maken...

daar zit het hem juist. als iedereen op de wereld op dezelfde manier zou denken, zou het maar een saaie boel zijn mensen

Dit is ook zo onder ons MODs, de ene vind veel vlugger een topic niet kunnen dan de andere, dit is gewoon persoonlijk aanvoelen. Er bestaan natuurlijk bepaalde afgspraken ,zoals die ook voor jullie bestaan. De meeste topics echter worden niet gesloten na overleg maar gewoon, zoals ik zei, als de mod die het als eerste leest of volgt. Voor mij is dit dikwijls een gewonen rationele beredeneerde keuze. Dat jullie er soms andere over denken, dat kan. Ik denk dat wij nog heel erg redelijk zijn. :)

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

en zou het niet gaan voor een tussenoplossing iipv een slotje een klokje vb :)

alhoewel dat het hier niet echt mis gaat op co

aan de hand van een voorbeeld kun je de oplosing zelf gemakkelijker vinden
Rob W.

Honourable Member

Laat ik dan ook nog maar even een duit in het zakje doen.
Ik weet dat ikzelf erg weinig post op het forum omdat ik een hele beperkte kennis van zaken heb. Als ik niet het idee heb dat ik er iets nuttigs/zinvols aan toe kan voegen dan doe ik het ook niet. Daarentegen lees ik wel heel erg veel topics.
Zelf vind ik het best wel vervelend als ik een topic begin te lezen om er dan pas aan het einde achter te komen dat het al een jaar oud is en er zojuist 1 onzinnige post aan toegevoegd is. Ik ben het er dan ook helemaal mee eens dat daar een slotje op gaat. Het is voor de meeste mensen niet meer interresant en zeker voor de starter al lang achterhaald.
Het is dankzij CO en het forum dat ik in de loop der tijd heel veel geleerd heb over electronica.

Ik vind dat de mod's heel goed werk doen en ik hoop dat zij dat tot in lengte van dagen blijven doen.

Leest mee sinds 19 augustus 2001..

Op 5 juli 2004 23:48:06 schreef Sweet Winter Smile en Jeroen Boere:
[...]

Houdt het een beetje leuk met elkaar!

sorry hoor maar waarom word ik hier nou ineens weer op aangevallen??:S

Bastiaan maakte de eerste in mijn ogen niet serieuse opmerking!!

Si vis pacem para bellum.

Ik ben eigenlijk nog nooit een topic tegengekomen dat is gesloten waar ik het niet mee eens was. Soms vind ik het wel jammer (vooral bij de illegale dingen) maar het is toch goed te begrijpen.

Ook wordt er bijna altijd bij vermeld dat het topic is gesloten omdat de speciale regels hiervoor die in de FAQ staan zijn overtreden. Dan is het gewoon 100% logisch lijkt mij.

Dat oude topics die worden gekicked worden gesloten vind ik logisch. Vooral als de persoon waarschijnlijk er niet meer is. Als je echt iets goeds hebt bedacht waar meerdere mensen iets aan hebben dan open je een nieuw topic met eventueel vewijzing nara het oude topic en dan is er geen vuiltje aan de lucht. Ook kun je altijd nog de topicstarter mailen als je echt graag iets wilt weten (als zijn e-mail adres is vrijgegeven).

Ik heb dus totaal geen problemen met een slotgebruik hier bij CO. Beter dan bij GoT wat al door velen "Gathering of Topiclocks" wordt genoemd :D

Op 5 juli 2004 23:15:22 schreef Miezjel:
goed zal ik dan ook maar zeggen dat de mods hier op CO nog wel beter zijn dan op Tweakers daar mag je niet eens meer voor je mening uitkomen of je krijgt al op je huid.

niet dat ik er lid ben maar lees sommige topics nog wel es en dan vraag ik me echt af of die gasten niks beter hebben te doen dan politieagentje te spelen

idd, als je dit topic op tweakers zou zetten had je na 1 reply al een slotje, en de ene reply was van de mod dit het topic sloot ;)

http://www.tinus-online.nl :: Corolla G6 :: EOS 5D

Op 6 juli 2004 11:56:44 schreef Miezjel:
[...]sorry hoor maar waarom word ik hier nou ineens weer op aangevallen??:S

Er is niemand die je aanvalt, om het even op welk vlak dan ook maar, ik merkte slechts op om het leuk te houden met elkaar, en zoals blijkt werdt ik daarin gesteund door meerdere personen, geen wolkje aan de lucht lijkt mij :D

A long answer is not short!
High met Henk

Special Member

dit forum is redelijk tolerant echter soms komt er toch (m.i.z.) een relevante post in een oude thread en gaat deze toch op slot.

vaak idd ook bij illegale dingen ben ik het er wel mee eens.

MOD's doen goed werk, maa rkunnen net als iedereen ook weleens een "bad hair day" hebben

tja dat kan gebeuren

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 6 juli 2004 18:53:02 schreef Sweet Winter Smile:
[...]

Er is niemand die je aanvalt, om het even op welk vlak dan ook maar, ik merkte slechts op om het leuk te houden met elkaar, en zoals blijkt werdt ik daarin gesteund door meerdere personen, geen wolkje aan de lucht lijkt mij :D

vroeg me alleen af waarom er nu ineens 2 personen een opmerking hadden op mijn post waar ik een beetje een nare smaak van in mijn mond kreeg.

ik ben nou eenmaal recht door zee en zeg soms dingen die ik beter anders had kunnen forumuleren (of achterwege had kunnen laten) maar het was maar een geintje vandaar ook de ;) erachter.

MET EEN VRIENDELIJKE GROET AAN U ALLEN!!!

Michel :D

Si vis pacem para bellum.