Hoi!

Ik heb een vraag, ik ben bezig met een draadloze speaker. Hartstikke leuk voor buiten, 3 watt (meer dan genoeg), 9volt batterij, helemaal prima. Nu heb ik dit al eerder gedaan in de gedachte oh ik mn telefoon via een draadje aan moet sluiten is geen probleem. Maar het bleek toch best wel irritant.
De oplossing is: juist, een bluetooth audio receiver inbouwen. Echter heeft de hele speaker met behuizing, speakers, versterker en alles samen me nog geen 15 euro gekost, dus een bluetooth dingetje van 30 euro inbouwen is voor mij eigenlijk geen optie. Maar nou zat ik te denken, zou je niet met zon klein USB bluetooth receivertje een audio receiver kunnen maken? Die kosten zo ver ik heb gezien ongeveer 3 of 4 euro. Dat heb ik er zeker voor over. Weet iemand hoe dat zou moeten?

Groetjes!

EDIT: Ik bedoel dus een bluetooth dongle. Zon klein USB bluethooth ding

ik weet niet wat voor receivertje je bedoelt, maar het ad2p protocol is wel nodig om er stereo geluid uit te halen. dat zit niet in een oude carkit, die geven geen muziek geluid door. ook een ontvanger van een oude computermuis werkt hier niet. een ontvanger met BT , ad2p en een 3,5mm jack uit is wel nodig.

En die verkopen ze alleen maar voor +30 euro ongeveer :( balen

Die van mij was een 10-tje geloof ik. Via ebay gekocht.

[edit] Check, zijn d'r nog steeds. Zoeken op "ad2p", wereldwijd.

[Bericht gewijzigd door flipflop op (38%)]

Hier heb je er een. Ik heb deze ook, de kwaliteit is niet het van het maar perfect voor jou toepassing, je hoort geen verschil met een kabeltje en voor €3.99 inclusief verzending valt dat goed mee denk ik

http://www.dx.com/p/bluetooth-v2-0-edr-usb-drive-audio-receiver-w-3-5m…

je kan ook een goedkope bluetooth koptelefoon kopen en die ombouwen

[Bericht gewijzigd door quinten4321 op (23%)]

Met een dongle moet je nog heel veel zelf bouwen (de software om te melden dat je A2DP accepteert, de pincode, de hele AD converter etc.) De oplossing van Totale beginner is honderd keer makkelijker, of inderdaad een goedkoop mogelijk koptelefoontje vinden.

Ehm, dat ding van DX is toch een dongle, of niet soms?

@flipflop: Nee het is een audio receiver. De USB lijkt voor de voeding en er zit een 3,5mm2 aansluiting in de achterkant.

Als je toch zelf een BT audio ontvanger wilt bouwen is de RN52-I/RM (Microchip/Roving) misschien wel wat. Helaas kost hij wel meer dan een kant-klare BT speaker op ebay. Op de site van Sparkfun staat een video en meer informatie.

Thanks allemaal! Ik heb er eentje besteld. Thanks voor alle reacties