Beste mensen,
ik ben opzoek naar een niet al te moeilijk schema om zelf een audio compressor en/of limiter te maken. Dit wil ik gaan gebruiken om overmodulatie (te hard insturen) van mijn zender tegen te gaan. Weet iemand een van de twee of beide schema's ??
Groeten
Tedde
Ronald45
Golden Member
Ik heb er meerdere.
Wat wil je precies hebben? Als het simpel moet heb ik een eigen ontwerp dat ik al jaren gebruikt heb. (ook voor mn zender)
Laat even weten!
Jury
Short circuit, spiky hair
Kijk eens op www.behringer.com
Deze mooie apperaatjes zijn niet eens zo duur en werken zeer goed. Ik gebruik ze zelf ook.
Koert
pff.....
Kijk eens op
http://links.epanorama.net/links/audiocircuits.html
Daar vind je een link naar compressor/limiter enz...
Btw ripkip, die audio-versterker (260W) op je site, werkt die een beetje degelijk?
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Op di 24-09-2002 01:57:36 schreef Koert:
Kijk eens ophttp://links.epanorama.net/links/audiocircuits.html
Daar vind je een link naar compressor/limiter enz...
Btw ripkip, die audio-versterker (260W) op je site, werkt die een beetje degelijk?
[offtopic]
Die 260 W amp die heeft hier al eerder in het forum gestaan. En ik praat nu even voor RipKip omdat ik hem die schaleing heb toegemaild.
Deze amp doet het daadwerkelijk wel !!!
Met een symetrische voeding werkt hij goed.
Ik kijk nog wel een keer mijn Amp na (staat in oefen ruimtes voor de band) en zal dan enige modicaties laten zien die ik heb toegepast. Zonder modificatie's hoort dat ding het gewoon te doen.
[/offtopic]
En ik heb ook nog wel limiters/compressors (of welke volgorde dan ook) maar die zijn meer voor de Line out/in van CD spelers en niet te vergeten voor min gitaar 
Als jullie die zo kunnen gebruiken of kunnen aanpassen kan ik jullie zo het schema geven.
Greetzz Stefan
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
In Elektuur stond er ooit een met de NE572 een stereo compressor/limitter, in 1988, werkt supergoed. ciao