Ik krijg hier een WAC3500 ter reparatie. SM stond op electrotanya maar ik kan er geen schema van de voeding in vinden.

Het enige wat ik nu weet is dat hij niet lang geleden defect is gegaan. Voor veel geld ergens gerepareerd is. Er zou een nieuwe voeding zijn ingezet. Na de onweerbui een tijdje terug stopte hij er weer mee.

Het voeding pcb ziet er echter niet uit alsof dat vervangen is. Het is het meest stoffige pcb uit het apparaat.

Mijn vrouw heeft hem meegenomen van een kennis. Ik moet nog horen wat en hoe precies is gebeurd (voor ik hem aan een 230V infuus hang)

Heeft iemand een schema van de smps. Er zit een IC 001, lijkt alsof er G0640 op staat) op een stuk pcb wat er uitziet alsof het erg warm is geweest (maar het zou ook kunnen dat dit toen is vervangen en daarbij te heet gestookt en de flux niet verwijderd. Wat dan de bruine koolachtige onderkant verklaard. Er is ook lak van wat traces af daarom heen. Ik heb het goed gereinigd. Er zijn geen onderbrekingen.

Heeft iemand het schema ?

Weet niet of ik hier blij mee ben. Leuk een radio-versterker, dat doe ik wel even.... Helaas, dit is een PC vermomd als stereo setje, waar ze de videokaart en het toetsenboard vergeten zijn.

Wat een rampenplan om open te maken is dit. Vooral als het manual vergeet te vertellen dat er meer schroeven losmoeten of er bv nog klemclipjes ergens verstopt zitten. Dan van die ellendige filmbedrading strips. (Die ik bij voorkeur niet losmaak) Gelukkig ben ik altijd heel voorzichtig dus geen clipjes gebroken. De voeding is los maar zit nog wel vast aan de draadbomen. Ik had geen zin om die daarna weer helemaal door het chassis te moet vlechten. Ze zitten aan het pcb gesoldeerd (of het zijn heel erg strakke connectors).

kwam dit toevallig tegen , maar die had je waarschijnlijk zelf ook wel gevonden ? http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?3544-wac-3500-is…

Ja, die had ik ook gevonden. Het is maar een voeding, echt moeilijk kan dat niet zijn dus ik ben maar gaan meten. Ik heb wat datasheets van IC's gezocht. Toen wat rond geprobed in het primaire deel en secundaire deel.

Er stond van alles te hikken. Toen ik de probes op de vcc en ground van de smps opstart/standby ding zette werd hij ineens gedeeltelijk wakker. Ik dacht eerst capacitief maar alleen druk was genoeg
Dat was in dat stuk met de krokante uiterlijk.
De oude soldeer verwijderd, netjes schoongemaakt. Door de hitte waren 2 pads los.

De boel hersteld en weer getest. Iets meer leven dit keer maar enorme rimpels. Paar elcotjes vervangen en hij doet het weer, denk ik, de display komt op en hij begint wat te testen en komt dan in een of andere gebruikerstand waar je muziek kan spelen. Geen idee hoe dat werkt, veel te ingewikkeld ding. Zal er morgen wat de speakers aan knopen en kijken of er wat uitkomt. Nu nog de lastigste klus, de boel weer in elkaar zetten.

Tsja Fred, het buizentijdperk is voorbij :) Succes ermee!

Stond al redelijk wat info op het NET, zoals tegenwoordig heel gewoon , de Elco's in de voeding.