Jeroen is druk bezig met nieuwe postpagina's ed, maar als ik nu in een postscherm wil navigeren naar eerdere pagina's, dan wordt er niet genavigeerd maar gepost...

Oei, dat was niet de bedoeling...

Is nu opgelost.

Nu werkt de http://www.circuitsonline.net/images/icons/quote_message.png bij het toevoegen aan een post niet meer... in http://www.circuitsonline.net/forum/view/113355/last

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (31%)]

Oh, Vraagje. Waar ik me nu al een paar dagen een beetje aan stoor:

Lees voor iets toe te voegen eerst de FAQ

Kan dat weggelaten worden voor mensen met > 100 of > 1000 posts? (in de hoop dat je het dan wel een keer weet?)

inderdaad, dat laatste heb ik me ook al flink aan gestoord

Dat heeft er altijd al gestaan, het is nu alleen wat duidelijker voor mensen die de FAQ nog niet gelezen hebben :). Op basis van het aantal posts verbergen is een idee wellicht.

Op 5 juni 2014 03:08:53 schreef Henry S.:
Nu werkt de [afbeelding] bij het toevoegen aan een post niet meer... in http://www.circuitsonline.net/forum/view/113355/last

Hmm, dat is maar bij één post in dat topic. Lijkt een character encoding issue te zijn. Ik ga er naar kijken.

Op de een of andere manier valt het sinds kort op, alsof het nieuw is. Terugkijken hoe het er eerst stond kan ik niet. :-)

Maar het "valt ineens op"... Dat wel.

Overweeg: hem te laten zien met een kans-percentage. Iets van 100% bij < 100, en bijvoorbeeld aflopend naar 1% bij > 1000.

t = 10000/posts; 
 if (rand(100) <= t) ..... 

:)
De melding stoort me niet, maar de aangedragen oplossingen vind ik heel inventief!

Of melding, (andere kleur?), bij een gewijzigde FAQ?

Op 5 juni 2014 08:44:42 schreef rew:
Kan dat weggelaten worden voor mensen met > 100 of > 1000 posts? (in de hoop dat je het dan wel een keer weet?)

Nee, laat maar lekker staan. Ook tussen de oude rotten zitten posters die het nog steeds niet weten.

|:( |:( |:(

:( :( :(

AJB Henry, de melding is nu super irritant geworden...

Die melding staat er al jaren... Viel voorheen blijkbaar niet op (en werd ook niet gelezen)...

en nu als irritant ervaren en nog steeds genegeerd.

Nu nog het menuutje 'Zoeken' -> 'discussie bekijken' in een kleurtje...
Het valt niet op (zelfde als achtergrond) en ik zit daar vaak nog steeds te wachten tot er iets gaat gebeuren. (wat natuurlijk niet gebeurt zonder keuze... :( )

Hoe (volgens welk mechanisme) kan zo'n melding irritant zijn? (niet rhetorisch, gewoon uit interesse).

Ik had de melding ook wel gezien, hij viel me door het blauwe kleurtje voor het eerst op (het werkt dus echt!!) en gedacht: ah kijk aan, scheelt misschien weer een paar procent onzinposts. Daarna overgegaan tot de orde van de dag. Terwijl ik me normaal nog wel eens aan veranderingen stoor.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (12%)]

Voor iedereen met een kort geheugen, dit was de oude situatie:

http://www.uploadarchief.net/files/download/leesookeensdefaq.jpg

Op 5 juni 2014 14:09:18 schreef Arco:
Het valt niet op (zelfde als achtergrond) en ik zit daar vaak nog steeds te wachten tot er iets gaat gebeuren. (wat natuurlijk niet gebeurt zonder keuze... :( )

En ik maar denken dat ik de enige was :)

het is irritant omdat het nu op een hinderlijke manier opvalt, net zoals iemand die terwijl je bezig bent continu met een zaklamp in je ogen zit te schijnen.

Op 5 juni 2014 14:09:18 schreef Arco:

Dat probleem heb ik nou ook altijd :)

Op 5 juni 2014 15:08:18 schreef High met Henk:
het is irritant omdat het nu op een hinderlijke manier opvalt, net zoals iemand die terwijl je bezig bent continu met een zaklamp in je ogen zit te schijnen.

Heeft er dan vast niet mee te maken, maar wat is de resolutie van je monitor?

wisselend, nu 1280 x 1024, lapdoos iets anders, ik zit overal achter CO

Me too, heb geeneens een burocomp. Doe wel aan laptop, tablet en smartfone.

Je kan ook voor het typen je scherm een klein stukje omhoog scrollen zodat de irritante regel wegvalt. Doe ik ook vaak op websites met irritante reclames.

Op 5 juni 2014 13:36:27 schreef Henry S.:
[...]
Nee, laat maar lekker staan. Ook tussen de oude rotten zitten posters die het nog steeds niet weten.

Om op het terrein van shell en andere petrochemie binnen te komen om te werken moet je altijd eerst veiligheidstrainingen doen wat altijd minimaal 1 film is met een aantal vragen erachter aan. Dan moet om de 2 jaar herhaald worden. Dat kunnen we hier ook doen. Na een X periode en of postings kan je zelf niet meer beantwoorden op vragen. Dan moet je eerst verplicht de faq doorlezen en daarna kan je weer verder posten.
Is het ook niet mogelijk dat het ook verplicht leesvoer is voor nieuwkomers. Je kan dan pas posten als je een X aantal vragen goed hebt beantwoord :+ :+ .

"Huiver"

Doe me denken aan fora met standaard 'out of the box' phpBB of het nog erge vBulletin met veel rommel rond een postscherm...

Of een Captcha

http://www.captcha.net/images/recaptcha-example.gif

Edit: Gelijk met Arco.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (29%)]