http://www.circuitsonline.net/schakelingen/3/audio/10-watt-versterker.…
-) waarom zijn R2 en R3 erg klein, en de bijhorende elco dan weer erg groot? Ik zou denken dat het net zo goed werkt met tien of zelfs honderd of duizend keer grotere weerstanden (geen effect op de implementatie) en een evenredig kleinere C3 (minder duur, minder printoppervlakte) ?
-) waarom zit het filter R4/C6 voorbij de uitgangselco? Lijkt mij logischer het direct aan de uitgang van het IC te hangen?
Als je daarmee de datasheet bedoelt: daar ging het me niet om. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat het niet de bedoeling was om verder te denken dan de datasheet...
De datasheet geeft vrij uitgebreid aan waarom de diverse onderdelen juist die waarden hebben.
Zie de tabel op blz. 8, te gebruiken met figuur 16 (anders kloppen de componentenaanduidingen niet).
--
Maar bovendien maak je een denkfout: R2,3 (in onderstaand CO-schema) zijn niet de belasting van C3.
C3 wordt belast door de ingang op pen 2, die tamelijk laagohmig is (het is de emitter van een transistor), en R1,C4, waarover immers zo goed als de volledige uitgangsspaning staat (denk: Miller).
Om dezelfde reden kunnen de bronweerstanden R2,3 niet te groot genomen worden.
R3 en C3 geven bij deze waarden de beste onderdrukking van voedingslijngerommel, aldus de datasheet.
Dankuwel, meneer!
@ship: Excuses, ik dacht dat er enkel gedoeld werd op "de application notes in" de datasheet. Mea culpa!
[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op (76%)]
Het was voor mij wel een verrassing dat de DS zo diep op de onderdelenwaarden in ging. Leuk hoor, zouden ze allemaal moeten doen!