hoi,
ik heb thuis een 50 ohme hoorn liggen en ik wil er een klein versterkertje op aansluiten.[maken of kopen](voor in een auto 12v !)
ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg er geen geluid uit.
(hij doet het wel maar heel zacht)de wattage maakt niks uit maar ik wil er goed geluid uit krijgen.
als u iets weet laat het dan alstublieft horen alvast bedankt 
groetjes: Tommy
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Zit er geen type/merk etc plaatje op ? Lijkt op een megafoon.
De auto lijkt een landrover met tropendak en roofrack.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Druiloor
Opgepast: MaartenBakker citaat: "ruik ik een troll die per ongeluk met de arreslee meegelift is" :
Heren....
Of Ohm Pi
Ter zake, zet er eens 50 Hz wisselspanning op uit een trafootje van een volt of 5, en kijk eens of dat behoorlijk bromt.
Dit soort hoornluidsprekers heeft een bereik van 380 Hz tot 6,5 kHz volgens de leveranciers.
Waarschijnlijk is het een 100V systeem luidspreker, dat verklaart dan waarom de TS er zo weinig geluid uit krijgt.
rbeckers
Overleden
Gerard*
Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Landrover met roof rack en tropendak, leuk!
Als het een hoogohmige luidspreker / hoorn is, kan je ook een geschikte audiotrafo tussen versterker en luidpreker zetten.
bedankt,
dat zal ik eens proberen
(ja het is een landrover 109 serie 2a uit 1964 brandweer
https://drive.google.com/file/d/0B224L-upRlDbakVBbTBXeEt6UkU/edit?usp=… )
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Gaaf, ik heb ook een S2a, maar dan een 88. Ik had tot vorig jaar ook nog een 101FC (vandaar fred101)
Neem een voedingstrafo van primair 220 volt naar secundair 20 á 30 volt van voldoende vermogen en zet de speaker op de 220 uitgang en de versterker op de secundaire uitgang. Werkt gegarandeerd. Het is uitproberen welke trafo het beste werkt. Als je een 12 volt trafo hebt die ook op 110 volt kan is deze misschien ook geschikt.
ik heb nog wel een oude transfo liggen van een omroepversterker...die je gerust mag hebben hoor...maar dan moet je in de buurt van Hasselt Belgie wonen. Opsturen is te zot (gewicht)
Ik dacht dat deze kan dienen voor 50, 75 en 100V systemen.
Half augustus ben ik wel in Nederland...Kaatsheuvel (Efteling)
Je ziet maar. gratis en voor niets 
[Bericht gewijzigd door offie op (32%)]