Hallo allen,

Wil maar eens wat meer geluid in mijn auto hebben en heb ook al een versterker.
Gegevens van de versterker:

Maximaal vermogen: 4 x 500 Watt
RMS vermogen @ 4Ohms: 50 watt RMS per kanaal en in gebrugd 2 x 150 Watt RMS
RMS vermogen gebrugd 2 x 150 Watt RMS
THD: Frequentiebereik: (±1dB): 20Hz-25kHz
Signal to noise ratio: >92dB
Gevoeligheid: 150mV-8V

Is er iemand die weet wat voor (glas)zekering ik moet hebben en de kabeldikte?

Alvast bedankt!

welke zekeringen steekt er ôp de versterker? ik verwacht een 20A max. ik zou dezelfde zekering vooraan voorzien aan de accu.
kleiner mag niet omdat die dan zou springen, hoger mag wel maar is niet nodig.

de versterker is beveiligd met zijn eigen zekeringen, jij moet alleen je kabel beveiligen

Er zitten 2 gele zekeringen in.
Voor zover ik weet is dat 2x20A.
Betekend dus dat ik de kabel bij de accu een 40A zekering moet hebben?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (59%)]

Wat is het merk & type van de versterker?

Vaak als je daar even op googled krijg je iets van gebruiksaanwijzingen & vaak staan er in die gebruiksaanwijzing wel een aantal goede handvatten die je kunt gebruiken daarvoor (vaak staat er zelfs in met hoeveel mm² je de versterker MINIMAAL moet voeden en hoeveel ampère zekering er gebruikt moet worden).

Vergeet overigens ook niet dat je massadraad dezelfde dikte moet hebben als de voedingsdraad, en wat er vaak wordt vergeten is het stukje van de dynamo naar de accu/massapunt (als de auto aanstaat pakt de versterker alle voeding van de dynamo) & als laatste wil ik nog even zeggen dat je moet zorgen voor een goed doorvoer rubber als je de voedingsdraad door metaal heen trekt.

Groetjes Bryan

Ik heb er een webtooltje voor gemaakt:
http://www.12vhifi.nl/kabelframe.html
Maar met 2x 150w continu heb je 16 of 20mm2 genoeg, afhankelijk van de lengte van de kabel. Glaszekering bij de accu is alleen om de kabel te beschermen, 40A of 60A.