Schema Samsung TV CX-7219T. Verticale deflectie probleem.

Hoi,

ik ben op zoek naar een schema van een Samsung TV, type CX-7219T. Ik heb problemen met de verticale deflectie. Het beeld is horizontaal nog wel goed, maar het is helemaal inelkaar gedrukt. Op het midden van het beeld heb ik nog maar zo'n 15 cm beeld. Dat beeld is op zich nog wel goed. Ik heb gezocht naar defecte elco's maar kon op het eerste oog niets raars vinden (alleen een visuele check). Wie kan me hier verder helpen? Wel is een keer een eindtrap (op een koellichaam) + diode vervangen, maar dat is volgens mij van het hoogspanningsgedeelte. Alvast bedankt voor jullie reacties,

Piet.

Dan zou ik toch maar eens kijken hoe de elco bij de verticaaleindtrap erbij staat, want die is vermoedlijk rot.
visuele inspectie zegt niets of een elko nog capaciteit heeft of niet, en als de capaciteit afneemt wordt de beeldhoogte kleiner. is meestal een elco van 2200 uf ofzo.

Uit eigen ervaring weet ik dat dat wel eens het verticale afbuigingsic kan zijn: TDA.... . Het IC ziet er uit als een audiovermogensversterker-IC met één rij pinnetjes.
Vervang die en het zit wel snor.

Welk chassisnummer is het? Staat onder de LOT op het chassis gedrukt. Dan zal ik je exact zeggen wat defect is. Want dat is typisch voor Samsung. VD.

Inderdaad, ik zeg het nog eens : het TDA-tje dat voor de vertikale afbuiging zorgt.

Op de print van het hoogspanningsgedeelte staat het volgende: 33004-253-071, op de andere print staat 33004-156-571 en dan nog P156571. Is dit het chassis nummer?

groeten,
Piet.

bedankt iedereen voor de tips! Ik heb de TDA3654 vervangen en uit voorzorg ook de elco die over pin 6 en 8 staat en hij doet het weer perfect.