samsung maakt niet alle printers. er zijn er een heleboel waar canon ontwerp in zit.
k geloof dat canon de A3's ontwikkeld heeft, en in ruil samsung de goedkope klasse van de A4 printers aan canon leverde.
ook dell werkt soms met samsung binnenwerk, weet niet of samsung ook dell parts gebruikt in ruil

Op 12 oktober 2016 12:59:42 schreef fcapri:
samsung maakt niet alle printers. er zijn er een heleboel waar canon ontwerp in zit.
k geloof dat canon de A3's ontwikkeld heeft, en in ruil samsung de goedkope klasse van de A4 printers aan canon leverde.
ook dell werkt soms met samsung binnenwerk, weet niet of samsung ook dell parts gebruikt in ruil

Bedoel je met "waar een Canon ontwerp inzit" de Canon engines in de printers van HP? Dat is me bekend, maar ik wist niet dat Samsung ook vóór de overnameplannen al printers voor HP fabriceerde. Uit de rest van je bericht maak ik op dat Samsung en Canon samenwerkten en dat je dus geen HP bedoelde?

Samsung kan geen Dell parts gebruiken want Dell is geen fabrikant, voor zover mij bekend. Het zal eerder zoiets zijn als dat Dell de laserprinters van Samsung betrekt en de inkjetprinters van Funai (en met die laatste naam zijn we weer on-topic: beschamende kwaliteit).

niet alle samsungs zijn samsungs. er zijn samsung printers waar het binnenwerk quasi helemaal canon is.
en zo zijn er canon printers waar het binnenwerk van samsung zit. ik geloof dat samsung de binnenwerken van de A3 printers bij canon haalde. zelf xerox heeft al samengewerkt met samsung.
ook in somme dell printers zit er een binnenwerk van samsung.
ik had het dus niet over HP, met die printers heb ik geen ervaring.

beetje zoals bij de autos gaan ze bepaalde ontwikkelingen van een ander merk kopen.
als er dus 1 fout in een ontwerp zit, zijn er direct een hoop fabrikanten met miserie. je kan dus al moeilijk zeggen: ik blijf bij merk X, want er kan evengoed binnenin allemaal onderdelen van een merk zitten dat je niet wil.

Op 12 oktober 2016 11:21:32 schreef markce:
Wat ik lees is dat het Note7 model niet stijf genoeg is. In combinatie met fabricage toleranties en te weinig isolatie kan er te veel druk op de lithium cel komen, waardoor deze intern sluiting maakt.

In dat licht was het opmerkelijk dat de (externe)CSA inspecteur die 4x per jaar onze producten en processen inspecteert, bijzonder veel belangstelling had hoe wij een klein Li-coincelletje mechanisch hadden bevestigd.
Normaliter zijn deze mensen veel meer geinteresserd in ons laadcircuit van die celletjes...

Ik weet niet eens of ik het hierbij wel over kwaliteit moet hebben, maar de dader van https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1861708#1861708 is gevonden.

De Firewire kabel blijkt gewoon 'doe maar wat' te zijn en de standaard volledig aan z'n laars te lappen.

Ik heb de aardlus nu uitgesloten als oorzaak: de kabel heb ik ader voor ader doorgemeten. Na het nameten volgens de standaard had ik nog 2 aansluitingen over...
Die bleken dus ook op hele andere aansluitingen te zitten. Na uittekenen kwam ik tot het volgende plaatje.
http://www.m-voorloop.nl/CO/firewirefirework3.jpg

Omdat er nu ineens logische zaken kortgesloten worden verklaart dat het spectaculaire falen van afsluitcircuitjes in de datalijnen, wat ik voor een aardlus nogal een extreme vorm van overlijden vond.
Zo zou de kabel moeten zijn:
http://www.m-voorloop.nl/CO/firewirefirework4.jpg

Plaatjes uit:
http://www.1394ta.org/developers/designguide/tafwdesignguide.pdf

Nu nog een mailtje sturen naar Reichelt... en hopen dat m'n camera dit avontuur overleeft heeft...

Op 12 oktober 2016 12:00:05 schreef MdBruin:
Ben eigenlijk ook wel een beetje benieuwd wat de telefoon providers gaan doen om hun klanten te compenseren. Neem aan dat er genoeg mensen de note7 hebben genomen i.c.m. een abonnement.

Degenen die de Note hadden gereserveerd krijgen een memory card twv 40 Euro. Zie tweakers.net (ingeklopt vanaf een Galaxy S6)
edit
c/p
De vijfduizend mensen die de Note 7 al hadden besteld, kunnen kiezen voor een ander toestel of hun geld terug. Als compensatie geeft Samsung hen ook een gratis geheugenkaart.

update
Het probleem schijnt nog niet reproduceerbaar te zijn.
Volgens deze mededeling
http://www.nu.nl/internet/4334953/samsung-verwacht-fors-minder-winst-n…
en nu weer dit :-)
http://www.nu.nl/mobiel/4335215/vervangende-note-7-had-ander-mankement…

@RAAF12,
Ja dat doet Samsung, nu de gene welke een abonnement hebben afgesloten bij een willekeurig provider i.c.m het toestel.
Als ik al zie wat een losse S7 moet kosten dan zal een Note daar wel redelijk overheen gaan. Ik mag aannemen dat je dan kosteloos van het abonnement af kunt.

Off topic
Heb zelf wel een Samsung maar wel van een paar generaties ouder (S5) en los gekocht. Als ik uitrekenen wat het toestel mij kost i.c.m een 2 jarig abonnement was ik 134 euro duurder uit. En dan heb ik het alleen over de toestel prijs, de rest van het abonnement kost ook meer.

Onze topic
Loop bewust minimaal 1 generatie achter, laat eerst de stabiliteit van het toestel bewezen zijn. Bij een nieuwe generatie loop je grotere kans op het risico van bugs/problemen. Bij een smartphone loop je nu eenmaal meer kans op instabiliteit als een simpele.

Op 12 oktober 2016 14:46:49 schreef fcapri:
niet alle samsungs zijn samsungs. er zijn samsung printers waar het binnenwerk quasi helemaal canon is.
en zo zijn er canon printers waar het binnenwerk van samsung zit. ik geloof dat samsung de binnenwerken van de A3 printers bij canon haalde. zelf xerox heeft al samengewerkt met samsung.
ook in somme dell printers zit er een binnenwerk van samsung.
ik had het dus niet over HP, met die printers heb ik geen ervaring.

nee, dat geloof ik niet.
de bouwfilosofie van Canon en Samsung m.b.t. printers is zo verschillend, japans vs koreaans past echt niet hier.
HP koopt de Samsung divisie omdat Samsung het geld nodig heeft voor de ontwikkeling van hun hoog-volumetak en HP dan een manier heeft om nog goedkoper als met de Canon engines te kunnen zijn.
die Samsung printers zijn echt te plastic en goedkoop gebouwd en presteren daar ook naar. dat X en Dell Samsung engines hebben klopt wel.

een hp IIIp, valt mee dat er nog cartridges van zijn, ding van 26 jaar :P

Op 13 oktober 2016 22:26:50 schreef dijkmane:
[...]

nee, dat geloof ik niet.
de bouwfilosofie van Canon en Samsung m.b.t. printers is zo verschillend, japans vs koreaans past echt niet hier.
HP koopt de Samsung divisie omdat Samsung het geld nodig heeft voor de ontwikkeling van hun hoog-volumetak en HP dan een manier heeft om nog goedkoper als met de Canon engines te kunnen zijn.
die Samsung printers zijn echt te plastic en goedkoop gebouwd en presteren daar ook naar. dat X en Dell Samsung engines hebben klopt wel.

je hebt samsung en samsung hé. zoek maar eens achter de MFP's van samsung, dat zijn grote machienes en totaal verschillend met een huis printerje die je bij de mediamarkt haalt.

Op 13 oktober 2016 22:26:50 schreef dijkmane:
[...]

die Samsung printers zijn echt te plastic en goedkoop gebouwd en presteren daar ook naar.

Kun je dat toelichten? Als je hetzelfde bedrag besteedt aan een Samsung en aan een HP heb je naar mijn idee een betere printer als je de Samsung neemt. Vooral in de goedkopere klasse. Een beetje tot mijn verbazing, maar toch.

HP kasten en loopwerken zijn ook van ABS. De tijd dat er veel ijzer in printers zat is al jaren voorbij.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (53%)]

Hoe zou het Boze Internet nu weten dat jouw printer geupdated wil worden?
Ik neem aan dat op het modem een vuurmuur zit.
En Linux systemen zijn toch niet zo makkelijk te kraken?

Op 14 oktober 2016 19:53:02 schreef mel:
Hoe zou het Boze Internet nu weten dat jouw printer geupdated wil worden?
Ik neem aan dat op het modem een vuurmuur zit.
En Linux systemen zijn toch niet zo makkelijk te kraken?

Wat dacht je van printerdrivers cq printerconfiguratie software enzovoort..geheid dat er wel iets in zit als een 'backdoor'

dan zou er toegang moeten zijn via een poort.
Moet die eerst open staan..

Een stel testsnoeren dat ik wilde gebruiken voor 3A gaven een tikkeltje veel spanningsval:

https://farm4.staticflickr.com/3929/33196862763_5cae581c4e_z.jpg

En nee, het is geen los contactje, de draden zijn echt zo dun:

https://farm3.staticflickr.com/2927/33968267346_8cb19ae95e_z.jpg

Toch maar aan de Hirschmann zo te zien...

Groet,
Kruimel

is een vertaal foutje van onze chinees:
high current moet zijn high resistance of high voltage drop

die braskabels met zo'n schroefje door de isolatie heen, tis net als met de startkabels en krokosnoertjes, je moet die dingen modificeren voor ze nog enigsinds bruikbaar zijn.

toen ik m'n grote dummyloads had gebouwd, en deze samen liet testdraaien op 1 servervoeding, bleken de meetkabels ook wel een aanpassing nodig te hebben, de boel wordt dermate heet dat pvc meetkabels niet aan te raden zijn. met de 80A die er liep heb ik 6mm2 siliconen kabels gemaakt met hirschmann lamelstekkers die wat opgeboord moesten worden, voor die dikte kabel is er niet veel :P

Eén keer heb ik een bosje testsnoertjes 'made in China' (of omstreken) gekocht en ik was direct genezen.
De krokodillenbekjes waren gammel en de snoertjes waren met de isolatie tussen de krokodillenbekjes geklemd waardoor 9 van de 10 snoertjes niet werkten.
Ik hou het maar bij Hirschmann, veel betrouwbaarder. En zoveel duurder zijn die nu ook weer niet.

Op 16 juli 2017 19:22:11 schreef evdweele:
Eén keer heb ik een bosje testsnoertjes 'made in China' (of omstreken) gekocht en ik was direct genezen.
De krokodillenbekjes waren gammel en de snoertjes waren met de isolatie tussen de krokodillenbekjes geklemd waardoor 9 van de 10 snoertjes niet werkten.
Ik hou het maar bij Hirschmann, veel betrouwbaarder. En zoveel duurder zijn die nu ook weer niet.

Die fout ook 1x gemaakt, na een poos fout zoeken de oorzaak te hebben gevonden, de hele zooi in de kliko gegooid