hallo,
ik heb een Velleman 2 x 5 W versterker MK190.

http://www.velleman.eu/images/products/0/mk190_front.jpg

op de versterker zelf staat 1A, kan ik die dan op een auto accu aansluiten ?

alvast bedankt
groetjes:Tommy

Je kunt daar een auto-accu aansluiten, de 1A geeft aan hoevel stroom deze versterker maximaal kan trekken.

[Bericht gewijzigd door dawmast op (72%)]

oke ,hardstike bedankt.

ik heb gemeten hoeveel graden hij word

minimaal(dus geen geluid)ongeveer 32 'C
maximum (zijn aller hardst) ongeveer 60'C

groetjes:Tommy

Een auto-accu kan zo'n 200 A leveren, dus een schakeling die maximaal 1 A vraagt is geen enkel probleem.

Op 17 augustus 2014 19:11:22 schreef Fuzzbass:
Een auto-accu kan zo'n 200 A leveren, dus een schakeling die maximaal 1 A vraagt is geen enkel probleem.

Wel even een zekering in de plusleiding tussen de accu en de versterker plaatsen. Bij kortsluiting fikt anders het printplaatje weg.

2x5w uit zo'n iel IC'tje? Dan moet het haast klasse D zijn, maar horen daar geen spoelen bij?

Een brugversterker op 14 volt kan theoretisch zo'n 6 Watt leveren in 4 Ω, dus 5 Watt is heel realistisch. Bij 12 volt is dat al minder.

Even wat beter gekeken in de doc: het is een TDA1517 en dat is wel degelijk klasse (A)B. En dan wat beter gekeken op de foto en vastgesteld dat er toch een soortement koelvin aanhangt - ik dacht aanvankelijk met zo'n SIL IC te doen te hebben.

Toch zou toevoegen van een koelplaat niet misstaan, lijkt me zo.

bedankt ,ik zal wel een koelplaat er op aansluiten

bedankt :-)

Een koelplaat sluit je niet aan, hé, knaap, die schroef je ertegenaan. En best nog tegen iets anders ook, de print bv., dat de zaak niet te gauw gaat lostrillen.

Wel letten op de polariteit van de TAB.

Wel letten op de polariteit van de TAB.

Gaat het met een positieve tab beter dan met een negatieve? Of juist omgekeerd?

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op (27%)]

Ik heb het liefst een negatieve, ivm isolatie chassis.