WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Voor een project heb ik een programmeerkabel voor een s7-300 met een 312 cpu. Bij de Technische unie zit er 3 weken levertijd op, dat is veel te lang heb hem begin volgende week nodig.
Weet iemand waar ik een mpi-kabel kan krijgen die snel leverbaar is. Liefst begin volgende week.
bvd.
Die soldeer je toch zelf in elkaar? twee db9 connectoren en een stuk kabel.
Of bedoel je een adapter ? (RS232, USB)
Bovendien, als je hem hebt, waarom wil je hem dan bestellen?
[Bericht gewijzigd door Brainbox op (21%)]
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Voor zover ik weet heb je voor een s7-300 een adapter nodig om te kunnen programmeren. CPU io en dergelijke is allemaal al bij de tu besteld. Alleen de programmeerkabel heb ik niet.
Maar het zou top zijn als je alleen met een com-kabel uit de voeten zou kunnen.
Maar ik dacht dat dat niet kan.
Voor een S7-300 heb je een mpi adapter nodig, daar kun je niks zelf voor maken.
De enige uitzondering zijn de S7-300 processoren van VIPA, die hebben in de Mpi poort ook nog een extra RS232 (eigenlijk hebben al hun S7 processoren een zgn MP2i poort)
Bij VIPA verkopen ze trouwens ook MPI kabels: 055 3564208
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (11%)]
Voor een S7-300 heb je een mpi adapter nodig, daar kun je niks zelf voor maken.
.
Voor mijn Siemens Programmiergerat had ik alleen een MPI kabel (geen com kabel) nodig, dat is waar TS om vroeg.
Heb je die niet dan een PC met step7 en een Teleservice of een Programmier adapter.
Beiden waren er in RS232 en USB uitvoering.
In een pg zit de mpi adapter ingebouwd. Voor een pc met step7 moet je die los kopen voor ongeveer 300 euro.
Op 21 augustus 2014 22:56:08 schreef GJ_:
In een pg zit de mpi adapter ingebouwd. Voor een pc met step7 moet je die los kopen voor ongeveer 300 euro.
Klopt, en als je de RS232 uitvoering hebt dan moet je niet per ongeluk de MPI zijde op een COM poort van de PC aansluiten, dan ben je nog eens 300 Euro kwijt voor een nieuwe.
Op 22 augustus 2014 17:58:28 schreef GJ_:
Dat past niet, dus die vergissing maak je niet snel.
Zowel de MPI zijde als de RS232 zijde van een TS adapter zijn 9 polig male.
Heb al verschillende malen meegemaakt dat een klant de MPI zijde in een PC kabel had gestoken en de adapter had vernield.
Ow, bij een RS232 adapter inderdaad ja. Onhandig.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (62%)]