Beste,
Ik heb een toa mx401 powered mix met versterker staan. Ik wil deze koppelen aan een grote luidsprkerkist van 450W 4ohm. Tot daartoe alles duidelijk.
Nu wil ik deze graag gebruiken voor in de loods (50 x 50) muziek te spelen tijdens het sleutelen. Er wordt een tuner, cd speler en media extender aan gekoppeld. Als ik het goed heb moeten deze allemaal met de phone jack ingangen worden aangesloten? De luidspreker uitgangen aan de achterzijde zijn ook van dit type trouwens.
Ik denk eraan van eventueel ergens een volume pot voor de hele versterker te monteren. Is dit een goed idee of kan ik beter de pot van elk kanaal apart gebruiken?
Alvast bedankt
Inderdaad, phone jack 6 mm. Kan ook met XLR, maar die heb je ook niet. Pluggen en kabeltjes zijn wel goed verkrijgbaar. Zoek maar eens op 'RCA jack adapter'
Maar dat wordt wel knutselen. Deze mixer is mono en de tuner en cd speler zijn stereo. Dus dan moeten de beide uitgangen (links en rechts) via weerstanden aan de ingang ven de mixer.
Maar je kunt ook links en rechts ieder op een aparte ingang koppelen. Dan kun je wel met standaard kabeltjes toe. De media extender kan dan via de aux ingang.
En een extra volume regelaar is niet nodig. Die zit al op de power mixer.
Dag Kees, dank je alvast. Nochtans ziet het er wel stereo uit via de phone plug, zijn toch stereo types alvast.
Als het mono zou zijn kan ik dit toch via 2 weerstandjes sommeren, niet? Vb 2x 10K in de signaallijn en deze samen knopen en zo verder?
Ga hat toch eens testen met de stereo uitvoering, heb de benodigde kabeltjes liggen. Even de juiste cd erin en we horen het resultaat wel.
Het ding lijkt me vrij robuust dus kan ik wat kleine risico's nemen.
Raar dat er voor de speaker uit ook voor phone jacks werd gekozen, 75W per kanaal daardoor?
Het zijn "stereo" jackpluggen ja.
Eigenlijk is deze benaming niet juist: het zijn gewoon 3-polige jack pluggen.
Bij consumentenspul wordt dat meestal voor stereo gebruikt, professioneel als mono gebalanceerd:
Tip: audio + (hot)
Ring: audio - (cold)
Sleeve: ground
Twan, stel volgende aansluiting:
Tip rca rood
Ring rca zwart
Sleeve rca mantel
Hoe gaat de mixer daarmee om?
Er zit ook een aux op. Hierop zijn inwendig rca connectors gemonteerd. Ik maak hem even open om dit te bekijken.
Je bedoelt de rode en zwarte ader (respectievelijk rechts en links) van een stereo audiokabel?
Dan moet je de rode en zwarte (met weerstanden) bij elkaar op de tip solderen en de mantel van de kabel op de sleeve, met een doorverbinding naar de ring.
Ik ga ervan uit dat die aux aansluiting aan de binnenkant van de mixer al mono is gemaakt.