Bedankt! Ik zal eens een kijkje nemen op bax-shop. Deze speakersetjes kun je naderhand toch gewoon aanvullen met een subwoofer? mocht ik dit willen en hier het geld voor hebben.

Hier minder freak, voor minder geld.

2 speakerboxen 25 liter van Philips leeggehaald, mdf frontplaat gezaagd, en er 2 ovale Pioneer autospeakers in gezet.
Nog wat vulling, gat berekend (was niet tevreden, dus op gehoor verder aangepast) en een mooie bas die heerlijk door de kamer kruipt, een midden dat goed aan te passen is, en een zuivere hoog.
Kosten; 20 jaar geleden totaal 100 guldens.

Versterker van Sanyo DCA 301, 10 jaar geleden gekocht voor 15 euro.
Daarvoor stond er een zware (gewicht) Philips versterker/radio voor, zeer goede versterker met een warm geluid (niet eens buizen, ben het type vergeten)

Die computer speakerboxen, hoe duur dan ook, dat is niks.

In de kringloop staan ook vaak leuke setjes

Een setje studiomonitoren, inderdaad!
Had nog niet aan gedacht, heb een setje KRK Rokit8 in m'n studio staan. Leuke speakers, boven je budget. Maar de suggesties zijn intussen al gegeven :)
En ja, die kun je later uitbreiden met een subwoofer als je dat wil.

Eeh, Periang, de Philips units zijn prima hoor. Als je daar autospeakers in zet, ga je daar behoorlijk op achteruit...
Foamrandjes zijn tegenwoordig goed te verkrijgen, mochten die stuk zijn. Maar de jaren 70 en begin 80 modellen hebben rubber randen.

Idd ledlover, daar doelde ik ook al op voor 50 euro koop je een hoop leuks.

Als je nieuw wilt vindt ik de tip van Fuzzbass ook wel wat...

@Ledlover; normaal zijn die heel goed, maar niet als je een koter een prikker geeft, was al blij dat de kasten netjes waren, zaak zou in de auto (Volvo 240 estate) moeten komen. Echter was het geluid na de upgrade in de kamer zo goed, daar zijn ze gebleven.

Ik vind de adviezen wel een beetje wild hoor. De TS wil gewoon een goede hifi set hebben met "goede bas" (dat is BOEM BOEM BOEM bij de jeugd). TS, ga gewoon naar de kringloop en koop daar:
- een leuke versterker (gewoon een gemiddeld ding, daar staan er zat van)
- een setje luidsprekers. Koop geen hele kleintjes (melkpakken) en geen enorme bakken, tenzij je de ruimte hebt.

Als bron zul je wel je telefoon willen gebruiken. Dat kan op elke versterker wel worden aangesloten via een kabeltje dat je gemakkelijk zelf kunt maken.
Dat Logitec spul is leuk voor aan je PC bij het gamen, maar niet voor hifi geschikt. Klinkt nergens naar.

Een goede bas gaat neit van BOEM BOEM BOEM, en als 'de jeugd' dat een keer hoort denkt die er net zo over.

Ik zou net als veel genoemde oplossingen ook voor een tweedehands versterker met een paar driewegboxen gaan, of voor een setje studiomonitoren/actieve boxen/mfb die voor geluidsweergave gemaakt zijn en niet voor aan de computer.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (36%)]

Op 14 december 2014 22:07:40 schreef maartenbakker:
Een goede bas gaat neit van BOEM BOEM BOEM, en als 'de jeugd' dat een keer hoort denkt die er net zo over.

Volledig mee eens. Vandaar m'n antwoord hierboven.

Ik heb besloten om langer door te sparen en dan een paar actieve speakers ga (bijv van de bax shop) en er evt nog een subwoofer bij koop voor een mooie bass.

Doorsparen is prima. Je mist nog een beetje het punt over die "mooie bas". Een mooie bas is vooral strak en gecontroleerd. Dat is iets anders dan heel veel bas. Als je heel veel bas hoort is het niet zomaar een mooie diepe bas. Jij mikt op kwantiteit terwijl kwaliteit veel belangrijker is.
Maar goed, een mooie subwoofer is niet gek natuurlijk. Kringloop is nog steeds niets?

Ik heb niet zo'n goede ervaringen met gebruikte spullen daarom koop ik liever alles nieuw. Ik noem steeds "veel bass" omdat ik op dit moment een Bose dockingstation van 2 jaar oud heb en die heeft wat te weinig bass vind ik persoonlijk, daarom wil ik voornamelijk upgraden. Zullen deze actieve speakers los ook al meer bass hebben dan die dockingstation denk je?
Bedankt voor alle hulp!

Ga eens luisteren naar een MFB541 set en je zult versteld staan van de mooie, strakke en diepe bas die uit die "kaboutertjes" komt.

Groeten,
Bert

Bedankt voor de suggestie! Ik zal kijken of ik er ergens naar kan luisteren.

Of ga een keer naar Bax-shop (Goes) of Feedback Keymusic (Rotterdam). Daar kun je vaak ook wel een aantal speakersets beluisteren. Het voordeel van studiomonitors is dat ze neutraal moeten klinken, en de opstelling vaak ook zo neutraal mogelijk is. Geen verborgen trucjes om het duurste systeem heel duidelijk beter te laten klinken, zoals bij hifi-zaken.

Ik dacht eraan om naar keymusic in Eindhoven te gaan want ik woon in de buurt van Eindhoven, Goes en Rotterdam zijn wat ver, maar misschien kom ik er toevallig wel een keer in de buurt. Bedankt :)

Op 14 december 2014 22:42:27 schreef david1179: Zullen deze actieve speakers los ook al meer bass hebben dan die dockingstation denk je?

Niet meer, wel dieper, zuiverder, en minder opgepompt. Verder kun je altijd een basboost op je muziekspeler instellen.

Feedback Rotterdam is niet meer.
Heet tegenwoordig Keymusic.