Versterker start niet op,word serieus heet als ik dan laat afkoelen,start die na een tijd wel terug.Wat kan ik hier aan doen staat goed geventileerd.
Zo'n versterker heb ik ook. Die van mij speelt wel maar heeft problemen aan één kanaal. Staat alweer een poosje op een zijspoor. Maar mss heb je wat aan mijn gegevens. Je zou eens de voedingsspanning kunnen meten of die nog wel goed is. Of schakelen alleen de relais van de inschakelvertraging niet in? Helaas is van deze versterker geen schema te vinden op het net.
Maar aangezien hij heet wordt, moet er toch iets serieus mis zijn. Worden beide kanalen erg heet? De versterker is eigenlijk links en rechts volledig gescheiden. Beide kanalen hebben zelfs hun eigen trafo. Dus als beide kanalen heet worden is het wel erge toeval.
Ok bedankt voor de info,gaat het is goed doorlezen en wa testen doen.Dat van die beide kanalen ga ik ok eens nakijken,ik hou u op de hoogte.
Hallo shiptronic,wat bedoel je met bias of gelijkspanningen meten is de 2 de versterker waar ik aan werk kan u wat tips geven,voedingspannigen kan ik wel nameten.er is volgens mij maar 1 kanaal dat warm word gaat dit nog eens testen onmiddelijk

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (55%)]
Op 10 januari 2015 02:39:45 schreef Nightwalker:
Helaas is van deze versterker geen schema te vinden op het net.
Het schema is gratis te downloaden na een registratie http://www.hifiengine.com/manual_library/sherwood/s-6040cp.shtml
Op 10 januari 2015 17:21:23 schreef RAAF12:
...na een registratie...
Juist. En ik ga mij niet maar overal registreren om er één keer iets te downloaden. Ik heb intussen al zoveel registraties bij internetwinkels, datasites e.d. dat ik al 2 kanten van een A4tje vol heb geschreven met inloggegevens. Ik haal bij sommige sites waar ik niet vaak kom al snel de inloggegevens door elkaar.
Maar als er iemand al een registratie heeft bij deze site houd ik mij(en wellicht ook JimA) aanbevolen om de manual toegezonden te krijgen. Waarvoor bij voorbaat dank. 
Edit:
@JimA
Dat was mijn eerste draadje. In mijn eerste post van mijn topic, waar ik hier eerder naar verwees, had ik een link ernaar geplaatst.
Als jij wel de manual gedownload hebt, zou je hem dan ook naar mij kunnen sturen? Alvast bedankt.
[Bericht gewijzigd door Nightwalker op (17%)]
Op 10 januari 2015 18:46:16 schreef Nightwalker:
[...]Juist. En ik ga mij niet maar overal registreren om er één keer iets te downloaden. Ik heb intussen al zoveel registraties bij internetwinkels, datasites e.d.
Snap ik niet, je vraagt om hulp om de amp te kunnen repareren. Vervolgens is iemand behulpzaam om ergens het schema beschikbaar te stellen. En dan vind je het teveel moeite om te registreren?
ook naar mij kunnen sturen? Alvast bedankt.
Dat wel, een ander voor je karretje spannen 
Mwa ik wil de file ook wel hebben, om mee te zoeken naar de fout en om de pdf op http://www.eserviceinfo.com/ te zetten. Daar is ook een account nodig om te kunnen uppen.......
...in de pre internet tijd moest ik schema's kopen bij de importeur. En niet goedkoop ook. Een origineel van Nakamichi kostte wel 60 gulden.
/memory lane
@Raaf:
Jij ziet blijkbaar mijn punt niet.
Ik ben niet iemand die voor alles overal op het internet zijn privégegevens achterlaat. En zeker niet op sites die ik nooit eerder gezien heb en dus ook niet de betrouwbaarheid van weet. En ook niet om er maar één keer iets op te zoeken.
Ik behoor tot de groep mensen die nog wel waarde hechten aan hun privégegevens en die dus niet overal rondstrooien.
Als een site bepaalde gegevens gratis ter beschikking stellen, wat is dan het punt om je er voor te moeten registreren? Wat geeft die registratie dan aan meerwaarde aan de download?
En zoals ik al eerder zei: ik heb intussen al zoveel registraties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En ik krijg de laatste tijd alweer heel veel spammail. Wie garandeert mij dat dit niet is voortgekomen uit de "verkoop" van privégegevens van zo'n registratiesite?
Een heleboel mensen realiseren het zich niet, maar ze zouden eens wat zuiniger en voorzichtiger met hun privéleven en -gegevens om moeten gaan. Kan je heel wat ellende en ergernis besparen.
Maar nu weer on topic 
Op 10 januari 2015 21:04:40 schreef Nightwalker:
@Raaf:
Jij ziet blijkbaar mijn punt niet.
Ik ben niet iemand die voor alles overal op het internet zijn privégegevens achterlaat.
Dan bekijk je de policy van de site zie http://www.hifiengine.com/site-policy.shtml Wat een gedoe, stel een spamfilter in, draai een virusscanner, adblocker en zet de cookies goed. En nix installeren uit verdachte bron.
Of neem een extra web-based email adres bij Outlook, Gmail of email van Deds. Dat is sowieso handig om in onvoorziene gevallen te emailen met een andere naam.
Denk ook aan de Tor browser dan kan je anoniem sites bezoeken want zowat elke site verkoopt webclicks cq. surfgedrag.
@JimA: wat bedoel je met bias
Bias is engels voor ruststroom. Dat moet er vloeien in een AB geschakelde balanstrap. Zonder dat treedt er overnamevervorming op.
ok raaf bedankt voor de info morgen ga ik hem verder onderzoeken kom er wel uit.heb mijn vader nog gesproken deze kent er ook iets van.
Ik ben niet iemand die voor alles overal op het internet zijn privégegevens achterlaat. En zeker niet op sites die ik nooit eerder gezien heb en dus ook niet de betrouwbaarheid van weet. En ook niet om er maar één keer iets op te zoeken.
//Offtopic, dan ben je één van de weinigen die voor dat soort doelen zijn "echte" gegevens achterlaat denk ik
. Voor dat soort dingen neem je meestal een 2e of 3e email adres.
EricP
mét CE
Dan bekijk je de policy van de site
Alsof dat wat waard is... Ik kan het niet anders dan met Nightwalker eens zijn. Dus geen paypal, Epay of dat soort ongein.
Wel leuk dat JimA nog de moeite neemt om een dergelijke versterker te reanimeren. Hoop dat het lukt. Met schema en niet te exotische onderdelen moet het te doen zijn - als ik het zo zie, is het niet een bijster ingewikkeld ding (wat overigens niks zegt over de kwaliteit).
En dat is nu juist het lastige. In mijn eigen topic gaf ik een keer aan dat ik per ongeluk kortsluiting maakte tussen twee pootjes van één van de powerFET's. En die is nu kapot. En wie weet welke onderdelen nog meer. De meeste onderdelen zijn idd niet exotisch, maar die powerFET's op de koelblokken juist wel. Worden niet meer gemaakt en er zijn ook geen (geschikte) vervangers. Na een poosje zoeken ben ik op eBay een kompleet setje originele voor één kanaal tegengekomen. Het ging hier om iemand uit oost Europa die jaren geleden deze speciaal uit Japan heeft laten komen om een ander type versterker te repareren. En deze had hij nu over. Koste wel even wat meer maar ik heb ze nu wel hier liggen. Alleen wil ik wel eerst wat andere onderdelen controleren voor ik deze inbouw. Niet dat ik deze nieuwe en uiterst zeldzame FETjes ook weer opblaas door andere defecte componenten er om heen.
@JimA:
De Bias spanning kun je het makkelijkste meten door de spanning te meten die tussen de 2 pinnen staat die het dichtst bij elkaar staan van de grote witte weerstanden met 3 poten. Per kanaal zijn dat er 2. Eén voor het negatieve deel en één voor het positieve deel. De potmeters waar je het mee kunt afstellen kun je beter ook even controleren. Bij die van mij waren er een paar die redelijk in waarde afweken. En helaas zul je dan wat kunst en vliegwerk moeten uitvoeren om nieuwe er in te zetten. De bizarre maat van de originele wijkt af van welke je tegenwoordig kunt kopen. Ik meende dat de kleine rechtopstaande er wel enigszins in pasten, maar door hun stand waren deze dan vrijwel onmogelijk in te stellen.
Ik had bij het defecte kanaal de Bias spanningen uiteindelijk binnen de specs, maar dat kanaal bleef aanzienlijk warmer worden dan het linker kanaal. Het linker kanaal is goed en wordt nauwelijks lauw, terwijl het rechter kanaal redelijk handwarm werd.
Jij hebt wel het voordeel dat er bij jouw versterken wss minder aan de hand zal zijn dan bij die van mij. Die van jouw ziet er nog heel schoon uit. Die van mij was heel vuil van binnen. Hij heeft in een café gestaan waar er in de loop van de tijd heel wat bier overheen is gegaan. Die opgedroogde troep heb ik er eerst weer helemaal uit moeten poetsen. Dus ik weet niet welke componenten er nog meer zijn aangetast hierdoor.
[off topic]
Er zijn blijkbaar nog altijd mensen met hun adblockers, spamfilters e.d. die liever genezen dan voorkomen. Hoe lang houd dat stand tot genezing niet meer mogelijk is en blijkt dat het terminaal is geworden. We weten allemaal: wat er op het internet beland, blijft op het internet, met alle gevolgen van dien. En ik zou ook niet weten waarom je jezelf zo zou willen fortificeren.
Die privacy policy's kun je ook niet meer op vertrouwen.
We kopen één keer iets voor mijn vader bij een Nederlandse internet winkel (vnl. keukenartikelen) op mijn vaders naam, maar het adres van mijn moeder. Dit is de enige keer dat we iets van het internet gekocht hebben voor mijn vader. Vanaf dat moment krijgt mijn moeder opeens allemaal reclameboekjes van andere internetwinkels en bedelbrieven in haar brievenbus met mijn vaders naam maar dus mijn moeders adres. bij de eerste hebben we ze eens gebeld en gevraagd hoe ze aan dit adres kwamen met deze naam. Zij gaven toe dat deze gegevens werden ingekocht. Daarna de internetwinkel van aankoop gebeld en ze dit voorgelegd. En zij beweren geen privégegevens te verkopen aan derden. En dan is dit een gewone internetwinkel met adresgegevens en telefonische ondersteuning. Laat staan in hoe verre je privacy policy's van andere internetbedrijfjes zonder adresgegevens en alleen maar een e-mailadres nog kunt geloven.
Te veel mensen doen hier veel te licht over en realiseren zich het niet dat het behoorlijk uit de hand kan lopen.
[/off topic]
EDIT:
Iemand heeft sinds de laatste keer dat ik naar een manual heb gezocht op het internet (alweer een poos geleden) de manual van Hifi Engine op Elektrotanya gezet.
Free of charge and no registration required.
Of (tijdelijk) rechtstreeks te downloaden van mijn webspace.