knoppenknoeier
zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..
Ik heb een Yamaha Subwoofer SW-P270
Hij zal wel bij de een of andere set hebben gehoord maar de rest zit er niet bij en er zit maar 1 ingang in dus het kan ook een "stand alone" zijn.
Als ik de volume regelaar helemaal open draai hoor ik alleen een lichte brom
De versterker is een STK404-050
Er er zit ook een op-ampje in KIA4558P verder nog wat transistoren boel..
Als je het ding aanzet hoor je wel het relais klikken..
Ik heb geen scoop of signaal zoeker meer dus ver ben ik niet gekomen..
Ik kan er ook geen schema van vinden maar dit is'm:
Kan ik hier nog wat mee ?
knoppenknoeier
Bedankt voor het schema, maar omdat ik geen signaal zoeker of scope heb , heb je ook suggesties waar ik moet kijken ??
KILLorBE
My Imaginary Friend Thinks You Have Serious Mental Problems
Service manual staat hier: http://elektrotanya.com/?q=showresult&what=Yamaha%20ns-p270&ka…
Heb je alle solderingen gecontroleerd?
Achter het zwarte kapje zit nog een printje met de potmeter, phono plug en 2 op-amps, ik zou sowieso de phono plug controleren.
Aangezien je een lichte brom hoort als je het volume open draait lijkt het erop dat het signaal de eerste op-amp niet haalt (phono plug niet goed of los contact bv) of dat de eerste op-amp kapot is (Iemand een versterker uitgang eraan gehangen met het idee dat het zo harder zou gaan?).
Als je een multimeter hebt zou je op diverse plaatsen de spanning kunnen meten.
Je zou een signaal aan kunnen bieden op de middelste pin van de 5 pin connector op de printplaat (Zelf controleren of dat klopt) zet er wel een 10K pot tussen en gebruik een oude bron voor het geval je een foutje maakt (aanraken werkt meestal ook, maar dat is niet zoals het hoort en op eigen risico).
Op die manier kun je het eerste printje uitsluiten als je dan nog steeds niks hoort.
knoppenknoeier
Bingo
Direct na de eerste op-amp had ik een vette brom die ik niet had met het pennetje op de ingang.
Dinsdag ga ik es ff kijken naar een vervanger in mijn favoriete elektronica winkeltje in Bolsward , Ze heeft me nog nooit teleurgesteld dus ik heb goede hoop
Ik hou je op de hoogte
knoppenknoeier
Hij doet het weer, ik heb beide op-amps in de kastje vervangen en hij dreunt weer lekker ...
Niet gek voor een subwoofertje van €2,50 in een kringloop winkel.
Baedankt voor de hulp