pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Dag mensen,
Ik wou deze maand graag een Servo Tester kopen op het Internet,
bij wwww.conrad.nl zijn er 2 te vinden, zoals webbrowser fotos bijgevoegd. Plus 2 fotos van Losse servos gekocht bij modelbouw winkel in Zwolle die er nu mee gestopt is, en een servo pan en tilt ding voor mijn raspberry camera.
Ik ben alleen 10 jaar weer verder met de verschillende plug systemen, Ik wou de tester gebruiken voor betaalbare servos. Hieronder staat een populair topic van mij voor ee H-Bridge
¨10A 12VDC pwm motorregeling met TTL-ingang¨
http://lashwhip.com/spdcntrl.html
Ik wou de servo tester graag gebruiken voor het bovenstaande schema. Weet iemand dan welke ik hebben moet? De losse servo die ik heb liggen staat FUTABA op. Met WIT-ROOD-ZWART draad er aan.
De PAN en TILT zit een GEEL-ROOD-BRUIN draad aan.
Kan iemand de bovenstaande URL van lashwhip.com, technisch ontcijferen/bijgevoegd schema? Of anders inschatten op welk servo aansturings type je dan de tester van moet kopen zodat ik eerst handmatig mijn schema van 10a kan testen. Bijgevoegd ook foto van mijn bijna compleet in elkaar gesoldeerde schema.
Groet Wouter
Ik hoop dat mijn spelling voldoende is, in af wachting van Reply´s en verduidelijker mails van mij om verder te kunnen.
Ohja, En graupner is falliet zijden ze, verdwijnt dan het bus systeem van de servos ook?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (3%)]
MGP
LDmicro user.
Je hebt eigenlijk een dubbele servotester nodig, één die 2 aparte kanalen kan zenden, in uw geval 1 kanaal voor de snelheid en 1 kanaal voor de besturing.
Normaal is dat 1 stuurknuppel.
Het 1ste kanaal laat beide motoren tergelijkertijd versnellen of vertragen of omkeren.
Kanaal 2 regelt de snelheid van beide motoren naargelang de vaarrichting en als je kort wilt draaien wordt de ene motor veranderd van draaizin.
Rood en zwart zijn de 5V voeding en de witte of gele het signaal.
Rood wordt dan niet gebruikt omdat uw schakeling zelf de 5V aan boord heeft.
Aan uw schema moet de zwarte aan de gnd verbonden worden en de 2 witte of 2 gele aan CHN1 IN en CHN2 in liggen van de 876A.
edit: Je kunt ze ook zelf maken met 2 LM555 of 1 LM556 zoals ik gedaan heb.
Schema's genoeg op het internet.
Op 27 januari 2015 19:45:48 schreef pascalbythree:
Ohja, En graupner is falliet zijden ze...
klopt, twee jaar geleden. En overgenomen/doorgestart, ook twee jaar geleden.
Zijn ze nu weer failliet?