Een aantal jaren geleden dachten mijn vrouw en ik zich veiliger te voelen in deze woelige wereld met een alarminstallatie. Eens rondgekeken en dachten dat we met de Nuon alarminstallatie goed af waren. Na vele valse meldingen vervelend gezeur met de meldkamer voelden wij ons gevangenen in ons eigen huis. Kortom opgezegd/uitgekocht. Ik zeg nu nooit meer iets doen met een meldkamer. Ik denk dat je beter op je GSM gewaarschuwd kan worden en een camera in je huis kunt hebben zodat je kunt kijken of er echt wat gebeurd.

Met de uitkoop van het abonnement is de alarminstallatie tevens eigendom geworden. Bij nader onderzoek blijkt het een OEM te zijn. Het echte merk is RISCO en het type is Agility versie 2.14. Er is hier best wel veel info te vinden op het internet. Het is ook niet zo moeilijk om hem zelf te programmeren. Maar hier komt mijn probleem boven water. Je hebt een code nodig en bij de Nuon weten ze die ook niet/of willen die niet geven. Weet iemand die code of weet iemand hoe je de bestaande codes kunt wissen.

Iedereen die reageert alvast bedankt,

mvrgrt, Aad d.B

Risco eens even bellen?

De andere optie is de boel open te halen om te reverse-engineeren. Misschien kun je een eeprom uitlezen waar je iets wijzer uit wordt, maar dat is nu nog gissen.

edit: het zal wel niet, maar...

Raadpleeg uw installateur om de bevoegdheidsniveaus te definiëren.
Agility kan tot 32 verschillende gebruikerscodes ondersteunen. Gebruikerscodes
kunnen verschillende lengten tot 6 cijfers bevatten.
Uw Agility heeft tijdens de productie een Grand Master code van 1-2-3-4 ontvangen.
Tenzij uw alarmbedrijf ze al heeft gewijzigd om ze op uw voorkeur aan te passen,
kunt u deze code best wijzigen zodat ze uniek en persoonlijk wordt, zoals hierin
wordt beschreven.

edit 2:

DIP Switch 2 (DFLT): Default jumper: Used when performing the following 3 operations:
1. To return installer, sub?installer and grand master codes to their default factory
values. Set this DIP switch to ON, disconnect all power and then reconnect the
power.

Zoals Shiptronic hieronder opmerkt: zeg eens wat je zelf al gevonden of geprobeerd hebt, want met 1 minuut Googlen lijkt het dus een kwestie van de defaultcode 1-2-3-4 terugzetten door een dipswitch met een powercycle. Maar misschien is het bij jouw model anders.

[Bericht gewijzigd door Jochem op (28%)]

kan je een link geven naar de info die je al gevonden hebt?

hangt de installatie aan het internet. Dan kan ik op afstand misschien het één en ander voor je betekenen. PM maar even.

Iedereen alvast bedankt voor de moeite van het antwoorden.

Wat betreft de info die ik heb zijn inderdaad de genoemde info zoals Jochem noemt. Die codes had ik ook gevonden in de installatie documenten. De reset zoals genoemd wordt door Jochem heb ik ook gisteren geprobeerd maar werkt niet.

Het hangen aan het internet wil ik best maar begrijp ik niet helemaal er zit namelijk geen netwerk interface op, is wel te koop. Ik denk dat ik Risco ga bellen.

mvrgrt Aad d. B.

Ow wacht je hebt een agility 2 vanaf de agility 3 zit er standaard een netwerk aansluiting op.

Hoi Aad,

Ik weet niet of je nog opzoek bent naar wellicht dat NUON / Feenstra overal dezelfde installateurscode gebruikt: 1254

En anders zeggen ze hem te willen geven, helaas was ik in de ongunstige positie dat de centrale uit een faillissementsboedel komt, wegen openstaande rekeningen wilde ze hem mij dan ook niet geven.

Mocht het met de code lukken laat het weten ik benieuwd of het de zelfde is (tevens handig voor ander gebruikers)
Helaas wel een een lek voor Nuon dan, maar regel 1 gebruik nooit standaard code's dus dat is dan dikke pech voor ze!

Mvg. NVR

PS. ik kan hem wel uitlezen voor je maar volgens mij woon je ver van me vandaan(Tilburg-Katwijk).

Als je de spanning erafhaalt, denk je dan ook aan de backup accu?
anders kan je blijven resetten tot je een ons weegt.
Mijn (OEM) alarmcentrale kom je in de installatiemodus door 07890 in te typen,
Proberen kan nooit kwaad..

Beste Aad,

Ik vond dit topic online omdat ik met dezelfde vraag zit. In mijn nieuwe woning zin de bestaande oude nuon installatie nog (Agility). Het abonnement is door de vorige bewoner stopgezet maar de apparatuur werkt nog. Graag zou ik deze zelf willen configureren.

Ondertussen heb ik online de software + handleidingen gevonden (google is your friend). Nu nog de codes. Volgende week heb ik thuis eindelijk internet en zal eea gaan testen. Mocht jij (of iemand anders) nog een aanvullende code hebben gevonden dan hou ik mij aanbevolen.

Als ik nuttige info heb gevonden of ontdekt zal ik deze posten.

Mvg,

Sander

De enige optie is de Reset procedure via de Dip-switches.
Dan is alles leeg en moet je alles terug inlezen en programeren.

Goedenmiddag,

Is hier al wat meer duidelijk?

Ik heb een Agility V3 over kunnen nemen maar hetzelfde probleem met de Master code.

Door Feenstra ooit geïnstalleerd.

Wat een drama :-)

Groet Michel

Dit staat er in de manual van de v3: To enable local reset by your engineer you may need to authorize him/her using the master code after the engineer enters his/her code. A one hour time window is opened for the engineer to program user functions and be able to reset your system locally

Dat ding zal dus wel met een script ingesteld zijn waardoor ie ook van afstand te bedienen is. Je kan hem aan het netwerk hangen en kijken of je er wat mee kan met putty.