Ik kom even mijn circuit tonen en laten controleren. Momenteel werkt een eerste versie hiervan, maar ik moet nog een aantal dingen verbeteren. Dit circuit is voor in de auto: het is een mixer voor de signalen van radio en draagbare muziekspeler, het signaal wordt in de armsteun omgezet naar gebalanceerde audio. XLR kabels lopen naar de koffer, worden omgezet naar gewoon signaal en gebracht naar een discreet geplaatste versterker. Output versterker loopt terug naar de voorkant.

Probleem 1: goede ingebouwde DIN radios zijn duur, bijna altijd lelijk en passen niet in een auto van de jaren 90. Dit is bij deze opgelost.
Probleem 2: ik kreeg altijd storing op mijn RCA kabels, hoe ik ze ook mocht wegwerken, en ook met dure dubbel geshielde kabels. gebalanceerde audio lost dit probleem op.

Schema in bijlage

Uitleg:
Het volledige systeem wordt ingeschakeld met de sigarettenaansteker, die aan gaat bij het contact. Alles heeft zekeringen. De 12V lijn naar versterker en elektronica bevat een 20A voedingsfilter. Indien nodig kan elke voeding (verzender & ontvanger) nog een 20mH common mode choke krijgen.

Signalen van radio (gewoon de speaker output) en van een draagbare muziekspeler gaan naar een ground loop isolator. Dan volgt een eenvoudige lowpass filter, en een passieve audiomixer.

De verzender en ontvanger hebben elk hun voeding: een low dropout spanningsregelaar, LP2951, ingesteld op 10V. Deze heeft ook een rail splitter TLE2426, omdat de gebalanceerde audio een symmetrische voeding nodig heeft (split-gnd1 en split-gnd2). Overal de nodige elektrolytische condensatoren en/of filmcondensatoren.

DRV134 verzendt het signaal over XLR kabel, INA137 decodeert dit.

Belangrijke vraag: hoe sluit ik de massas aan? Op het schema maakte ik geen onderscheid tussen alle massa's, gewoon omdat ik dit op gevoel deed. Ik weet dat ik geen lussen mag maken in de massa van het audiosysteem. De XLR connectoren hebben een aardingspin, dit is dus waar ik ook de 0V aansluit? Mogen mijn RCA connectoren contact maken met metalen behuizingen, aangezien deze ook aan de 0V hangen?

Welk signaal stuur ik over de eerste pin van XLR, is dit nu de rail splitter massa's van de DRV134/INA137 die ik met elkaar verbind?

schopje voor mijn topic, raar dat er geen reactie op komt.

En paar dingen die mij opvallen.

TR1 en TR2 zijn dit 4 wikkelingen op dezelfde kern.

De uitgangen van je INA137 staan op 5V bij no signal.

De Gnd van je XLR's is nu 5V.

U$1 en U$2 hebben geen voeding aangesloten.

Het ingangssignaal op je DRV134 is symmetrisch tov Gnd, niet tov split-gnd.

Ik heb zo mijn bedenkingen bij het schema.

Hoi,
van TR1 en TR2 zal ik de verkeerde tekening hebben. Dat is gewoon een ground loop isolater.
Moet ik een pull-down gebruiken op de ingang van INA137?
U$1 en U$2 hebben wel degelijk een symmetrische voeding, maar die zit niet in de tekening van Eagle :/
Je hebt volledig gelijk dat het ingangssignaal symmetrisch is tov Gnd. Dat moet Split-gnd zijn.