Ik heb zelf nieuwe software ontwikkeld waarmee op een makkelijke en snelle manier een Arduino code kan worden opgesteld. Daarnaast is het mogelijk om de uitgangen van de Arduino aan te sturen met de software.

De website van de software (donloads aanwezig GRATIS)
WEBSITE

Als er mensen zijn die deze software hebben gewonload, zou ik graag jullie reactive/mening horen!

in het tabblad loop, bij de delay werken de knoppen + en - niet.
ik kan best begrijpen dat je daar het getal manueel moet intikken (1000keer op + drukken lijkt onlogisch). maar als de buttons geen werken hebben, horen ze er niet te staan.

2de punt, na het invoegen van een deel code, moet je weer een enter op je klavier tikken.
als ik dus een digital input high maak, dan een delay van 1sec en dan de digital weer low, krijg ik alles op 1 regel

digitalWrite(13, HIGH);delay(1000);digitalWrite(13, LOW);

handiger zou zijn dat je op een nieuwe regel staat bij indrukken VOEG IN knop.

communicatie met arduino niet kunnen testen in beta versie 10.0.0.1 en in versie 2 moet je eerst een code hebben (heb ik ff geen zin in om op een website van alle gegevens gaan door te geven. je had beter een counter gemaakt dat de soft 10x volledig werkt. veel mensen denken zoals ik en willen ff de software proberen. vinden ze het niks, wordt het verwijderd. lijkt het goed, zullen ze wel overgaan tot registratie

[Bericht gewijzigd door fcapri op (26%)]

Het ziet ernaar uit dat je het later zou willen verkopen, maar zo werkt het niet.
Aduino heeft zelf een gratis ontwikkelomgeving die heel stabiel is en waarvan miljoenen lijnen gratis code te vinden zijn.

In het beste geval ga je een paar honderd gebruikers hebben, al dan niet betalend.
Is dat al dat werk het waard en ga je constant zorgen voor updates, jaren aan een stuk?

Er moet innovatie zijn, maar dan wel doordacht en liefst iets nieuws.

Doe zoals de groten, maak dat ze verslaaft worden aan uw gratis product en dan stilletjes kijken voor inkomsten daaruit.

bij param tab moet ik eerst een getal invullen achter de knop "auto".

ik kon niet duidelijk zien wat dat lege veld deed, totdat ik 4 intikte. dan krijg ik ineens 4 regels.

maar goed. zelf zal ik dit (helaas) nooit gebruiken.
ik werk zo veel mogelijk met het toetsenbord. als ik 5x moet klikken om een if/else toe te voegen, keldert mijn productiviteit.

je zou het iets simpeler kunnen maken met een listbox i.p.v dropdown, maar het werkt niet intuïtief.

p.s. als je een kans wil maken om het op te nemen tegen arduino ide, begin dan eerst aan syntax highlighting. ieder pakket dat ik gebruik ondersteund dat, en ik zou niet zonder willen.
zorg ook dat de optie "toon logo" ook echt wat doet.

[Bericht gewijzigd door Progger op (24%)]

De beste upgrade voor een arduino is c gebruiken..
Ik schiet alles erin via avr studio, maar eclipse of programmers notepad kan ook.

C++ slaat nergens op voor zon ding

Asm mag ook, maar is niet mijn ding

Hex is voor freaks

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (27%)]

Op 4 april 2015 08:12:00 schreef fcapri:
in het tabblad loop, bij de delay werken de knoppen + en - niet.
ik kan best begrijpen dat je daar het getal manueel moet intikken (1000keer op + drukken lijkt onlogisch). maar als de buttons geen werken hebben, horen ze er niet te staan.

2de punt, na het invoegen van een deel code, moet je weer een enter op je klavier tikken.
als ik dus een digital input high maak, dan een delay van 1sec en dan de digital weer low, krijg ik alles op 1 regel

digitalWrite(13, HIGH);delay(1000);digitalWrite(13, LOW);

handiger zou zijn dat je op een nieuwe regel staat bij indrukken VOEG IN knop.

communicatie met arduino niet kunnen testen in beta versie 10.0.0.1 en in versie 2 moet je eerst een code hebben (heb ik ff geen zin in om op een website van alle gegevens gaan door te geven. je had beter een counter gemaakt dat de soft 10x volledig werkt. veel mensen denken zoals ik en willen ff de software proberen. vinden ze het niks, wordt het verwijderd. lijkt het goed, zullen ze wel overgaan tot registratie

Dank voor de reactie!

Bij het tabblad loop moet je eerst een delayfactor ingesteld hebben, voordat de + en - knoppen werken. Dit kun je doen door te gaan 'Opties' --> 'Toon opties' --> voer bij 'Waarde verhoging van delay' een getal in waarmee de delay verhoogd of verlaagd moet worden als je op de + of de - klikt.
Ik zal als verbeterpunt hierin meenemen dat hier standaard een factor 1000 in staat.

Ook zal ik ervoor zorgen dat er na het invoegen van bijvoorbeeld een digitalWrite een nieuwe regel wordt toegevoegd.

De registratie heb ik er vooral aan gekoppeld om er achter te komen of de software echt wordt gebruikt. In de volgende versies kan ik hier wel wat aan doen dat dit anders gaat werken. Het is allemaal nog in ontwikkeling en dit was even om te proberen.

De code die je kunt gebruiken om te registreren is: 561887141514

Let op: deze versie bevat nog een fout in de communicatie met de Arduino. In twee rode vakken staat een textbox, voer hier een getal in voordat je op de knop RUN drukt!

Op 4 april 2015 09:31:43 schreef MGP:
Het ziet ernaar uit dat je het later zou willen verkopen, maar zo werkt het niet.
Aduino heeft zelf een gratis ontwikkelomgeving die heel stabiel is en waarvan miljoenen lijnen gratis code te vinden zijn.

In het beste geval ga je een paar honderd gebruikers hebben, al dan niet betalend.
Is dat al dat werk het waard en ga je constant zorgen voor updates, jaren aan een stuk?

Er moet innovatie zijn, maar dan wel doordacht en liefst iets nieuws.

Doe zoals de groten, maak dat ze verslaaft worden aan uw gratis product en dan stilletjes kijken voor inkomsten daaruit.

Verkopen? Nee dat is niet de intentie. De software is volledig GRATIS en mag door iedereen worden gebruikt.

De intentie van het programma is om sneller een code in elkaar te zetten. Zoals bij alles zal dit voor de een werken en voor de ander niet. Het is gewoon een hobby project waardoor vooral ik alleen maar leer.

Op 4 april 2015 09:58:13 schreef Progger:
bij param tab moet ik eerst een getal invullen achter de knop "auto".

ik kon niet duidelijk zien wat dat lege veld deed, totdat ik 4 intikte. dan krijg ik ineens 4 regels.

maar goed. zelf zal ik dit (helaas) nooit gebruiken.
ik werk zo veel mogelijk met het toetsenbord. als ik 5x moet klikken om een if/else toe te voegen, keldert mijn productiviteit.

je zou het iets simpeler kunnen maken met een listbox i.p.v dropdown, maar het werkt niet intuïtief.
[bijlage]
p.s. als je een kans wil maken om het op te nemen tegen arduino ide, begin dan eerst aan syntax highlighting. ieder pakket dat ik gebruik ondersteund dat, en ik zou niet zonder willen.
zorg ook dat de optie "toon logo" ook echt wat doet.

Hartelijk dank voor de reactie.

Ik zal vooral gaan werken aan het duidelijk maken van wat er moet gebeuren (zoals bij PARAM). Ik was inderdaad van plan om in de nieuwe versies kleurcodes voor de tekst te gaan gebruiken. Dit werkt veel fijner.

De optie toon logo bevat helaas een fout. Het logo wordt standaard weergeven. Wanneer je bij 'Toon opties' aangeeft dat het logo niet weergeven moet worden, wordt deze wijziging niet direct doorgevoerd. Om dit probleem tijdelijk op te lossen heb ik bij het menu 'Opties', 'Opties toepassen' bijgevoegd. Als je hierop klikt worden de wijzigingen wat betreft het logo toegepast. Weliswaar iets omslachtiger.

Ik zal alle verbeteringen meenemen in de nieuwe versies :)

welke gek bedenkt nu dat digital write en digital read principe?
je behandelt het nu alsof het een object/functie is...

een Atmel kent geen objecten...
bij die arduino taal, gaan ze registers benaderen als objecten en das mijn allergrootste bezwaar. Als je sneller wilt schrijven kun je beter de C taal door ontwikkelen met quick functies....

Henk,
het C/C++ is niet zozeer het probleem. deze editor heeft minder functionaliteit dan notepad++, en 5! muisklikken om een simpele if/then structuur in te voegen is zo omslachtig dat ik liever terug naar notepad ga.

Op 4 april 2015 12:39:52 schreef High met Henk:
welke gek bedenkt nu dat digital write en digital read principe?
je behandelt het nu alsof het een object/functie is...

een Atmel kent geen objecten...
bij die arduino taal, gaan ze registers benaderen als objecten en das mijn allergrootste bezwaar. Als je sneller wilt schrijven kun je beter de C taal door ontwikkelen met quick functies....

... "Welke gek bedenkt nu dat..."

Ik maak software voor mensen die op die 'gekke' digital read en write manier programmeren. In deze discussie vraag ik alleen je mening over de software. Prima als je dat allemaal gek vindt, maar dan liever een nieuwe discussie beginnen. In de standaard bibliotheken van Arduino werken ze ook met write en read, dus zo heb ik het me aangeleerd.

Ik zal eens kijken hoe C in elkaar zit.