Sony DHR-1000VC voeding reparatie

Mooi draadje waar ik iets aan gehad heb: ik heb de torren vervangen, c102 en c104 (voor de zekerheid) r115 door een 2 W type (ze hadden geen 0,47 Ohm 1/4 W) en de Fet door precies dezelfde (ze hadden er nog 1 voor 8,90 euro), ook maar de coupler en de shunt regulator voor de zekerheid.

Voeding doet het weer, maar heb geen ander apparaat geloof ik dat een voeding heeft die zo heet wordt. Sony heeft aan de achterkant in de afdekplaat ventilatie stroken gemaakt (daar constateer ik geen warmte-ontwikkeling), maar niet boven de kooi van de dc-dc converter, waarom niet?

Ik heb er een raster van 4 mm gaatjes boven geboord, zit ook nog te denken aan een fan want met wat warmte koment door die gaatjes blijft de kooi toch bijna niet vast te pakken zo heet.

Is dit een bedenkelijk voedings-ontwerp, kan de hitte kwaad? De print is behoorlijk zwart aan het worden aan de primaire kant.

RAAF12

Golden Member

Dat zie je wel vaker bij apparaten die een arbeidzaam leven achter de rug hebben vooral bij pertinax PCB's. Geen probleem, gewoon doordraaien. Ik heb hier Quad endamps staan die hetzelfde vertonen na 40 jaar gebruik.