Hallo

Ik probeer voor mijn zoontje een oude radio aan te sluiten op de kabel. Ik heb een coax kabel in de linker (zie foto) klem vastgezet, maar helaas een hoop ruis.

Hebben jullie tips?

Is dit goed?

http://www.allekabels.nl/0/11473/1089820/fmlmk-radiofilter-240300-ohm-…

Groetjes
Luc

Hoi luc;

Hetgeen je daar opgezocht hebt zal zeker werken, aangezien je tuner voorzien is van schroefaansluitingen zal je dan wel die witte stekkertjes van die adapter moeten afknippen.

Je schrijft dat je de coax hebt aangesloten aan het linker klemmetje...wat heb je dan gedaan met de afscherming van de coax kabel? Laten losliggen?

Indien ja moet je eens deze afscherming ook aansluiten, dus de middenader op het ene klemmetje en de afscherming op het andere klemmetje...veel kans dat het dan wel ok is. ( wel opletten dat je geen sluiting maakt tussen middenader en afscherming.

Groetjes Dirk

Ik heb inderdaad een coax kabel doorgeknipt. Links de koperen draad uit de kern, rechts de buitenste draden vastgezet.....helaas....

Zou mijn kabelaansluiting in de cai-doos misschien niet goed zijn?

De afscherming van de coax moet onder het beugeltje vastgezet worden en de binnenader op de linker schroefaansluiting.
Dan zou het moeten werken.

Groeten,
Bert

Dat leek mij ook de oplossing, maar helaas....

Mantel moet onder de trekontlasting, niet onder het rechter schroefje...
Anders kun je ook een aanpassing proberen (artikel BA15U): http://www.elektro-rama.nl/contents/nl/d98_Ant-filter.html
Deze kun je zo eronder schroeven...

[Bericht gewijzigd door Arco op (52%)]

Hi Lucalexander,

Dat witte doosje een balun deze dient om van een symmetrische bron naar een asymmetrische aansluiting te gaan deze zit al in je tuner.

Coax aansnijden buitenmantel onder het beugeltje kern recht naar de aansluiting er boven en klaar is kees.

Gr Henk.

edit Arco was me voor!!!

Als je op de rechter schroef een draad aansluit van pak hem beet 1 meter.
Ontvang je dan ook helemaal niets?

Mmmm, als je kabel aansluit op de TV uitgang van een twee-gats CAI doos is de kans zowieso erg klein dat je iets ontvangt.
De FM radio is daar namelijk uitgefilterd.

Kun je even verduidelijk hoe je het had aangesloten ?

steek er een 40cm stuk koperdraad in, heb je dan nog geen ontvangst is de tuner niet goed. een toestel van deze leeftijd zou met ether ontvangst prima moeten werken..

zet de tuner ook op mono ontvangst, kan zijn dat de stereo ontvangst niet wil en dan krijg je ook geen zender door.

[Bericht gewijzigd door testman op (26%)]