Best,
Ik heb twee oude speakers die samen met een oude radio/CD-speler aangesloten zijn. Nu de radio/CD-speler niet meer werkt, wil ik de twee speakers apart gebruiken. Het probleem is dat de verbinding van de twee speakers zoals in de foto in bijlage te zien is
Is het mogelijk om van deze kabel een 3.5 mm audio te maken? Zodat ik die kan aansluiten met laptop, CD-speler van de auto enz..
Als het niet duidelijk is, zal ik meer uitlegen.
Alvast dank!
Nee, dat gaat niet omdat het een passieve luidspreker is, je hebt eerst nog een versterker nodig tussen de luidspreker en de bron.
Bedankt voor je antwoord!
Paar vraagjes:
Welke versterker heb ik dan nodig? en is het te doen alleen of moet je al iets kennen voordat je aan zoiets werkt?
(Heb niks van ervaring in dit maar kan nog leren als het niet te moeilijk is
)
Je hebt diverse opties op volgorde van knutselgraad:
Een (tweedehands) stereoversterker kopen.(grote kast met knoppen)
Een versterkermodule bouwen/kopen (klein doosje)
De speakers ombouwen naar aktieve speakers (geen doosje. Hooguit een schakelaar en volumeknop achterop je speaker maken)
Optie 1 zal het goedkoopste zijn. De overige twee zijn puur voor de hobby. Voor het geld kan je net zo goed voor 3 tientjes nieuwe pc speakers kopen.
https://www.conrad.nl/nl/componenten/bouwpakketten-modules/versterker-…
de 2x10watt is een leuk pakketje dat je zelf moet solderen. Oefen met wat gaatjesprint en wat simpele schakingen van deze site eerst even je soldeerkunsten.
[Bericht gewijzigd door K7Jz op (23%)]