Op 29 mei 2015 13:19:25 schreef Shiptronic:
De 500W word verdeeld over de 3,3 en 5V rail, de stroom die de 12V kan leveren is maar minimaal. Een radio testen zal wel lukken maar er een versterker mee voeden: Fail!.

waar haal je dit vandaan , toch geen duim he haha.

de voedingen die ik heb liggen van HKC 450W zijn
3,3V......28A
5V........32A
12V.......24A
-12V......o,6A
5Vsvb......2A

je bedoelde dus de -12V

Oooo zo een ding nee sorry dat wordt het hem helaas niet dan kan ik net zo goed een leuke pc speakers kopen.

het ging me meer om van het onmogelijke het mogelijke te kunnen maken leuk knutselen :D

een 12VDC zonnepaneel installatie zou uitkomst kunnen bieden...
!@VDC huiskamerverlichting en nog wat andere rommeltjes kunnen daar ook van consumeren. (anders blijf je bezig)

Hallo allemaal

Toch nog even lopen zoeken op het net en kom het volgende tegen zo te zien zou het moeten werken :)

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_587625&feat…

@ Fransel, dat is per PSU verschillend, -12 V is volgens mij alleen maar voor RS232. Die van jouw had met een beetje marketing ook voor 550 door kunnen gaan :)

deze doet maar 12A, http://www.amazon.com/Diablotek-Series-400-Watt-Supply-PSDA400/dp/B000…
Specs: Output: +3.3V at 26A, +5V at 20A, +12V1 at 12A, +12V2 at 0.8A, -12V at 0.5A, +5VSB at 2.0A; Connectors: 1 x Main connector (20+4Pin) 1 x 4-Pin ATX 12V 4 x Peripheral 1 x SATA 1 x Floppy

Als opmerking voor de video. Die heeft ook geen benul wat hij doet, ja staat erg mooi zo'n set in de woonkamer. Maar zie jij ook het brand gevaar ???

Als we uitgaan van de PSU van fransel 12 @ 24A , en dat door een draadje van 1mm2 ???

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (27%)]

Toch klopt dat wel. De voeding die jij linkt is een antiek no-name ontwerp. 12V is al bijna 10 jaar de belangrijkste voedingslijn, waar onder andere de spanningsregelaars voor de processor uit gevoed worden.

Het gaat dan ook niet om een enkel draadje. Op de hoofdconnector voor het moederbord zitten er 2, op de 4-pens connector voor de CPU-voeding ook nog eens 2. Voor de meest veeleisende moederborden zijn dat er 4. Op een veeleisende videokaart ook nog eens 1, 2 of tegenwoordig zelfs 3.

In totaal dus 4 tot 6 draadjes van 1mm^2 voor moederbord of moederbord met lichte videokaart. Dat klopt al een stuk beter.