Progger
GMT+1
samengevat: je usb kabel werkte niet en je hebt niet even snel een andere geprobeerd?
blij dat het opgelost is. audacity is idd geen driver maar een (gratis/open source) audio bewerkings programma.
lame is een mp3 codec, mp3 heeft officieel nog steeds een licentie nodig om op te nemen, daarom zit dit niet ingebakken.
wasapi ken ik niet uit mijn hoofd, maar dacht dat dat te maken had met low-latency in/output in windows. kan ook via directsound, maar wasapi schijnt beter te zijn.
zoals ik zei is het een generic chippie. windows heeft een driver ingebakken, dus je hebt geen aparte nodig.
kun je nog uitleggen of mono/stereo werkt?
Wavosauer.exe doet zijn recording onzichtbaar. Maar opname is ok en stereo.
MAAR nu doet de PU weer gek(soms wel/niet). Bij 45 toeren plaatje speelt hij amper 1 minuut en de arm gaat terug.
En bij 'n 33 toeren plaat wil de arm op't einde niet terug. Nog eens openen en de automaat afkoppelen.
Dat plaatje probeer ik nu al 2 mnd te recorden, het lijkt wel behekst.
Bij een vorige Audacity editie kon je ingangsvolume instellen. Zoals een CD-speler die te hard binnenkomt op een oude versterker(geen cd ingang).
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Het blijft me verbazen hoeveel misinformatie iemand in zijn berichten kan verwerken 
Op de foto laat je het scherm zien van Audacity, maar je blijkt te werken met Wavosauer.
En dit is niet de eerste keer dat je iedereen op het verkeerde been zet. Het merk van die prullerige platenspeler was ook al verkeerd en op vragen over of het usb-apparaat in Windows configuratiebeheer zichtbaar was gaf je geen antwoord.
Verwacht je dan werkelijk dat iemand hier nog een touw aan kan vastknopen?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Da's helaas in bijna alle topics van TS... 
En als je iets vraagt of voorstelt, krijg je meestal geen antwoord terug (dan is het animo tot posten zo verdwenen...)
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Op 8 juni 2015 20:45:32 schreef Shiptronic:
En in 5 min. heb je je plaatje van internet geplukt
Dát bestrijd ik 
Ik heb een uitgebreide platenverzameling en ik weet zeker dat ik meer dan 60% daarvan niet op internet kan terugvinden.
En heel veel van die kopieën zijn van een dusdanige slechte kwaliteit dat ik ze niet wil hebben.
Op 6 juni 2015 14:12:15 schreef fantomas:
PU speelt beter dan de 5 oude die ik staan heb.En waarom niet moderniseren naar digitaal recorden ?
Hij had hem dus al 10x op kunnen nemen middels de lijningang.
Of je nu de DA van de Watson of de PC gebruikt is lood om oud ijzer. Maar mee eens dat TS niet te doorgronden of te volgens is.
Antwoorden genoeg. De usb 2 driver heb ik vervangen door usb3.
En nu heb ik microfoon, 2 ingangen CD kwaliteit kunnen aanduiden.Komt dus binnen via de usb.
Al dat vorige was 2 X mono en te zwak ingangsignaal. Alleen Wavosauer kon iets opnemen.
De oude Audacity van de PU gebruikt. Ge kunt zelfs niet deleten met deze.Nog maar eens de nieuwste Audacity installeren en zien wat deze doet.
Door het hoger ingangssignaal heb ik betere kwaliteit incl stereo.
Ps; ik heb geen cinch.
[Bericht gewijzigd door fantomas op (11%)]
TonHek
The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Hoe heeft U het voor elkaar gekregen om met deze gedateerde laptop (2008, laatste prijs bekend) en volgens de specs uitgerust met USB-1.1, en de gedateerde "PU" een gegevensuitwisseling middels USB-3 te realiseren?
evdweele
Overleden
Zoveel onjuistheden in 3 zinnen kom je maar hoogst zelden tegen 
Bij mij zat er een usb2 driver in van 2006. Mijn maat heeft mijn Dell laptop aangepast om W7 te draaien.(met vista- of xp-drivers)
( https://downloadcenter.intel.com/download/22824 ) bij Intel heb ik voor mijn Centrino de usb3 driver gedownload.
'k Nu meer mogelijkheden om via de usb poort te werken.
(van verkopers heb ik bang!)
TonHek
Beste fantomas.
Het heeft nu niks meer met electronica te maken, maar met de software configuratie van Uw Dell Latitude D830.
Dus:
//offtopic
Om drivers behorende bij Uw laptop te downloaden bezoekt U best de website van Dell, specifiek voor Uw laptop. Enige voorzichtigheid is geboden. Het is niet de bedoeling dat U zomaar al deze updates/drivers gaat installeren. Onderzoek gedegen welke software U nodig heeft. Te vinden op: http://www.dell.com/support/home/nl/nl/nlbsdt1/product-support/product…
Dat U voor de Centrino (Centrino is a technology package from Intel that provides built-in wireless support for laptop computers) een USB3 driver hebt geïnstalleerd lijkt me niet aan de orde.
De door U, hierboven, aangegeven URL verwijst naar de "Intel USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver". Deze driver is specifiek ontwikkeld om USB-3 drives beter in een Virtuele machine (VM) te ondersteunen.
Ik zie geen directe link naar Uw Kruitvat platenspeler in deze context. Uw platenspeler is immers een 'read-only' apparaat 
Voor de liefhebber is de definitie van deze USB3 virtuele machine Hostcontroller te lezen in het volgende 500 pagina's tellende document: http://www.intel.com/content/dam/www/public/us/en/documents/technical-…
//end offtopic
Fijn dat het werkt en U de uiteindelijke oplossing, het correct plaatsen van de platenspeler's USB connector in de laptop, heeft gevonden.
TonHek
ocenaudio neemt goed op .Moet ge niks aan regelen,regelt bb automatisch.
't Hoeveelste program ? Wie zoekt die vind.
En als toemaatje ging het plaatje slippen bij opname.....
Kraken en tics is voor later https://www.youtube.com/watch?v=0jPhrLEKoAg
[Bericht gewijzigd door fantomas op (17%)]
Op 8 juni 2015 20:56:59 schreef evdweele:
[...]Dát bestrijd ik
Ik heb een uitgebreide platenverzameling en ik weet zeker dat ik meer dan 60% daarvan niet op internet kan terugvinden.
En heel veel van die kopieën zijn van een dusdanige slechte kwaliteit dat ik ze niet wil hebben.
Voor nog geen 2 euro van i-tunes te halen : https://itunes.apple.com/nl/album/toujours-lamour-el-picador/id3857733…
Tegen tikken en kraken de plaat met houtlijm insmeren : https://www.youtube.com/watch?v=uKsrC5pFye4
TonHek