Sommige apparaten worden geactiveerd in de winkel zoals een dvd speler bvb.
Ik heb occas gaan kopen .Op 't laatste haalde hij nog vlug de usb kabel (A & B) erbij.
Of is dat zoals een scart kabel waar alle pennen soms niet bezet zijn?
Het lijkt hard op een HP printerkabel.
Er zou .wav of .mp3 tevoorschijn moeten komen.Mijn Audacity(2.1..& Wasapi) ziet geen signaal bij opnemen.
Laptop is een Dell D830(W7) met enkel een micro (mono) en koptelefoonuitgang(stereo).
Als het inderdaad een USB kabel is, dan zijn alle pinnen bezet (vcc, gnd en 2 voor data).
[Bericht gewijzigd door Diamon op (29%)]
Op de printer werkt die kabel. Ik ga de PU eens opendoen en kijken of de usb aansluiting aangesloten is of kan men dat uitwendig meten?
Multimeter gebruiken of is het dan meteen stuk ?
Ik probeer wat info te vinden Engelstalig over die Watsson turntable.
Het lijkt allemaal schone schijn die usb platendraaier,alles schoon onder de mat gekeerd.
Progger
GMT+1
Ehh, je verhaal is wat warrig. Heb je in apparaatbeheer gekeken?
probeer dit:
klik op volume icoon (naast klok in de taakbalk) met de rechtermuis
selecteer opname apparaten
klik met rechtermuis en zet beide vinkjes aan (niet aangesloten en uitgeschakeld)
zie je dan een apparaat? Als je hem eruit haalt, verdwijnt dan dat apparaat?
Zo ja, inpluggen en kwestie van juiste ingang selecteren in audacity
p.s. ik heb nog nooit een apparaat gezien wat ge-activeerd moet worden voor verkoop? weet je een voorbeeld?
[Bericht gewijzigd door Progger op (12%)]
Misschien ook even het typenummer van die draaitafel vermelden.
Er zijn er nog al wat van Wattson turntables. Types met de voeding via USB en die een externe adapter nodig hebben.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hoe dan ook, opnemen van platenspeler doe je met een goede, echte, tweedehands platenspeler en dan analoog naar de computer eventueel met versterkertje ertussen.
Dit soort platensnijders kun je, zeker als ze stuk zijn, beter meteen uit het raam mikken of gebruiken voor de pottenbakhobby o.i.d.
Laten we maar niet praten over de kwaliteit, merendeel van die USB platenspelers hebben een geluidskwaliteit slechter dan een van de eerste 78 toeren spelers.
PU speelt beter dan de 5 oude die ik staan heb.En waarom niet moderniseren naar digitaal recorden ?
Model LET94141436AWDIR . Ik heb hem al open gedaan voor te checken of de usb wel aangeloten is. Alles erop en eraan zelfs een toerental-controle.
Wat ik wel eigenaardig vind is dat het usb kabeltje bij het vragen er naar pas is mee gegeven. Het is is idem als als een HP printer-kabel.
Bij apparaten heb ik maar 2 keuzes bij opnemen; de micro oftewel lijningang(2 tulpstekkers-symbool).Micro is een jack mono .Nikske cinch aansluiting.
Dat is pas stap 2 , hij zal eerst in apparaat beheer moeten verschijnen. ( en de juiste driver instaleren)
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op 6 juni 2015 14:12:15 schreef fantomas:
PU speelt beter dan de 5 oude die ik staan heb.En waarom niet moderniseren naar digitaal recorden ?
De meeste USB spelers die je tegenwoordig koopt zijn slechter als een goede oude platenspeler.
Merk zegt ook niet veel meer; bijvoorbeeld Dual, Lenco en Memorex waren ooit respectabele merken. Nu plakmerken die bras verkopen.
Ik zou liever zo'n oude speler opknappen. Waarschijnlijk is het loopwerk en de armlagering daarvan stukken beter.
(het element is meestal ook een stuk beter en beschadigt je platen niet)
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Het is kennelijk een nogal onbekend merk want met Google is er helemaal niets over "Wattson" te vinden.
Een driver is natuurlijk sowieso noodzakelijk, maar blijkbaar ziet Windows niet eens dat er een onbekend apparaat is aangesloten.
En wat bedoelt de TS met "Ik heb occas gaan kopen"? Is 'occas' een verbastering van het Franse occasion?
De ellende van een ander die de boel niet aan de praat kreeg of kapot heeft gemaakt?
Ik ben het helemaal met @maartenbakker en @Arco eens dat je grammofoonplaten afspeelt met apparaten die er in die tijd voor werden ontwikkeld.
Simpeler en vooral beter kan het niet.
Progger
GMT+1
de meeste van die dingen zijn usb-audiokaart-in-1-IC + een riaa filter. dus inpluggen en kijken wat ie herkent.
ik zei in het begin al dat ie in apparaatbeheer moest kijken, maar dat is dus niet gedaan. zeker omdat die dingen via (E)EProm een klantspecifieke VID/PID/Description meekrijgen is het lastig zoeken als je niet weet waar je moet zoeken.
99% van die dingen is een USB audio device en heeft geen drivers nodig (of zijn in OS ingebakken).
het blijft dus gokken tot fantomas wat laat horen.
Progger
GMT+1
Helaas, automatisch gaat niet op in dit geval. wordt het apparaat uberhaubt wel gedetecteerd?
kun je svp in apparaatbeheer kijken? start-> rechtermuis op "computer" -> optie beheren -> apparaatbeheer
kijk onder besturing voor geluid,video en spelletjes. en onder alle usb groepen.
zoek naar wattson of icoontjes met uitroepteken.
(heeft dat ding geen adapter nodig?)
RECHTZETTING ; merk is Watssound.
Denkelijk draai ik nu W7 met Vista of xp drivers. W7 drivers voor mijn Dell D830 bestaan niet. Ik ga de informaticus eens bellen voor de installatie van de platendraaier. Die heeft verscheidene versies voor te testen.Toch zeker die usb die 'm niet herkent(rechtstreeks in laptop).
Nog wat verder gegoogled bij Audacity en Pc helpforum;
( http://www.pc-helpforum.be/topic/9176-watssound-platenspeler-driver/ ) =een platenspeler van Kruidvat zou het zijn. Hij had last van zijn hub en daardoor geen herkenning via usb.
Geduld....
JvdBe
stop het overmatig spatiegebruik !
Wat ik wel eigenaardig vind is dat het usb kabeltje bij het vragen er naar pas is mee gegeven.
das normaal, zit er zelden bij, moet je lop kopen en betalen.
En geef eens antwoord of je iets in apparaatbeheer ziet veranderen op het moment van inpluggen ... zo kunnen we je niet helpen !
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Heeft even geduurd, maar we weten nu tenminste hoe het beestje echt heet. (meteen de juiste naam opgeven is wel handiger...
)
Die Watssound is van König ( HAV-TT10USB ). Zit een Pfanstiehl P-188D keramisch(dat zegt al genoeg!) element in. (ik wist niet dat die nog gemaakt werden... )
Naalddruk van maar liefst 4 gram. Maar daar krijg je dan wel 400mV voor terug... 
Platendraaier speelt en ik plug de usb in. Niks geluid dan,ook geen gezoek naar drivers etc. Ook geen gele driehoekjes bij de usb's.
Ding is dood bb.
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
De tijd die je hebt verspilt aan dit prul had je beter kunnen investeren in het schoonmaken en opnieuw smeren van een ECHTE platenspeler.
Arco
Special Member
Heb je er wel netspanning op staan? Anders werkt de USB misschien ook niet. Netschakelaar ook aan, zit achterop.
evdweele
Overleden
Op 7 juni 2015 15:55:42 schreef fantomas:
Platendraaier speelt
Vertaald als 'het plateau draait', dan neem ik toch aan dat de stroomvoorziening in orde is.
Updates ; zonder driver wordt de PU niet herkent. En die zit in de PU zelf.
Toevallig had deze stekker een kraag om zich waardoor hij niet diep genoeg ging.
Door de stofkap verder open te doen hoorden we dat typisch geluidje wanneer je iets aansluit via usb.
Met de kniptang de kraag verwijderd zodat de stekker dieper in de PU gaat.
En toen een wonder.Bij apparaten staat nu wel symbool met naam
AKA 5371
Dus die Audadacity en Lame van de meegeleverde driver is geen driver van de PU. Je nieuwste Audacity werkt
ook(wasapi+++zoek maar) .
Maat had stereo.Ik natuurlijk mono (micro(AKA5731)
Arco
Special Member
Met dat keramische element en de gebrekkige toerenregeling blijft het een uitermate 'crappy' apparaat... 
Beter een oude pickup opknappen, is beter voor het geluid en voor je platen.