Dynacord PowerMate 1000MK2 microfoonkanaal defect

Goedenavond,

Ik heb een PowerMate waarvan na het inpluggen van een condensator microfoon met open faders het kanaal niets meer doet. Kanaal nummer 4 doet niets meer. Ik heb dat gedeelte van de print er keurig uit gehaald maar kan het probleem niet vinden. Iemand tips?

Alvast bedankt.

Van Leijen

Schema op http://www.eserviceinfo.com/download_start.php?downloadurlid=61310

Zou de transistors in het mic input circuit ff checken. Overigens kan je ook met aangesloten mic checken tot hoever het signaal gaat en waar de fout begint. Prikken met een scope of AC mV meter in het signaalpad.

Doet het "parallelle" line kanaal het wel? Dan is er wellicht iets met je fantoomspanning op ch. 4 mis.

Hi vanLeijen ,

Het meest voor de hand liggende probleem zit bij de ingangs transistoren.
Er is geen enkele moeite gedaan de 2SA1084 te beschermen tegen het dumpen van de lading van C1a en/of C2a in de basis van de 2SA1084.
Dit treed vooal op, bij maximale gain instelling.

Ik begrijp de achtergrond wel, iedere serie weerstand die je opneemt ter bescherming verhoogt het ruisgetal.
Maar je zal er als fabrikant ook rekening mee moeten houden met defecte kabels, XLR connectoren waarbij pin-2 net iets eerder contact maakt dan pin-3 enz.

Maargoed, wat is nu je eerste test, wat zijn je DC spanningen t.o.v. massa gemeten op pin-1 en die van pin-7 van de NE5532?
Normaliter zou dit rond de "0" volt moeten zijn.

Gegroet,
blackodg