Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Hoi mensen,
Wat houdt het onderste kopje "EEPROM DATA" eigenlijk in?
Wat doet het en vooral wat h\doet het niet meer als ik het vinkje uitzet?
Ik krijg de rode melding in beeld, die ik niet krijg wanneer ik het vinkje uit zet.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
En de foutmelding komt doordat waarschijnlijk de schrijfbeveiliging aan staat.
Wat EEPROM is, kun je gewoon opzoeken. Wikipedia, datasheet.
Stel dat je in je programma iets naar je eeprom schrijft, dat kan je dan bekijken met de read functie van je pickit. Als je die uitvoert krijg je onder in het veld de data tezien die er op dat moment in de eeprom staat.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als je het 'EEPROM' vinkje op uit zet, kun je ook de firmware in de pic programmeren, zonder dat de eeprom gewist wordt. (oude inhoud blijft bewaard)
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Dat is handig als je bijvoorbeeld dingen hebt ingesteld die bij het nieuwe programma ook gebruikt kunnen worden. Het vinkje aan is voor het geval dat je programma zodanig verandert is dat de inhoud van de eeprom anders begrepen zou worden. En eventueel kan je in je programma aangeven wat de initieele inhoud van de eeprom moet zijn.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)