Ik heb een paar van deze scooters staan welke niet reageren op de gashendel.
Het schijnt te komen dat deze niet de goede firmware hebben. Iemand die daar raad mee weet?
Het liefste zou ik zelf een datakabel en het programma bemachtigen om de controller te kunnen flashen.
Deze scooters heb ik van iemand overgenomen die ze in een veiling had gekocht en deze niet werkend kreeg.
Komen van Go Sharing, zijn helemaal nieuw. Ze gaan dus wel aan, maar de motor wil niet draaien als er aan de gashendel wordt gedraaid.
Onderstaande link had ik gevonden over de veiling destijds:
https://www.fleet-mobility.nl/fleet-mobility/2024/09/go-sharing-brengt…
Wat voor controller zit er in? Waarschijnlijk moet je alles wisselen, zo'n ding is van a tot z versleuteld
Verder verwacht ik, als het zo simpel was als:
Computer eraan, programmatje laden, rijden
Dan zou er geen huur/leenscooter meer te vinden zijn in europa...
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Zou het kunnen dat het alarmsysteem daar voor zorgt?
Om de scooters te gebruiken, moeten kopers wel zelf het slot en het alarmsysteem aanpassen, omdat deze oorspronkelijk via de app van Go Sharing werkten. Ook moeten kopers de scooters zelf in elkaar zetten.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
lijkt mij ook idd, de app zorgde dat het ding ging rijden. ofwel er zat een extra module aan op 4G die dat regelde of dit zit nog ingebouwd. als het zo simpel was als 2 draadjes in elkaar draaien dan waren er idd al genoeg gejat geweest. die dingen hadden ook gps locator erop zitten.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
De gasten die zo'n escooter-huur-bedrijf opzetten maken eerst een prototype, dan integreren ze zoiets dat het goed te maken is, en dan laten ze een zwik van die dingen maken.
De bedoeling is dan dus dat die apparaten niet makkelijk te stelen zijn, dus als je ze in een busje pleurt en meeneemt moet hij z'n locatie blijven doorgeven en vind je je scooter terug waar die nog steeds z'n locatie doorgeeft. En ook zonder te betalen wegrijden moet geblokkeerd zijn.
In feite is dat alles dus "software" waar de hardware voor aanwezig moet zijn. Je zult de boel moeten reverse engineeren, en "je eigen" unlock-als-er-betaalt-is in moete zetten.
Uit de veiling info:
Om de scooters te gebruiken, moeten kopers wel zelf het slot en het alarmsysteem aanpassen