Hoi,
Ik heb een homecinema set van Philips met type HTS5561/12. De set heb ik aangekocht in 2011 en eind 2013 is het decoderbord vervangen, waarvoor ik €85,- heb mogen aftikken. Was eigenlijk €165,- maar heb wat coulance gekregen.
Mijn 5.1 set begon toen dezelfde kuren te vertonen als nu en op een gegeven moment viel ie compleet uit. De symptomen waren:
1) vaak geen geluid, meerdere keren moest ik hem aan en uit zetten en dan deed het geluid het weer.
2) de set reageerde regelmatig niet meer op de afstandsbediening, zowel niet als de originele als de logitech harmony
3) soms ging ie helemaal niet meer aan
Omdat dit er geleidelijk aan in sluipt en nu ook weer vermoed ik dat er iets met een weerstand is of wellicht een condensator? Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Heb zelf Philips als gemaild maar die zijn niet bereid nog maar iets te doen. Voor mij wel zeer waarschijnlijk het laatste product van Philips.
De TV van mijn moeder had na 3,5 ook al kuren. Zou via Philips € 160,- kosten om te repareren, maar gelukkig vond ik via hier de oplossing: 4 nieuwe condensators en voor € 50,- klaar zo ongeveer.
Hopelijk hebben jullie voor mij een oplossing. Voorlopig doet ie het in ieder geval nog gelukkig, maar ben bang dat ie er uiteindelijk weer mee gaat stoppen. Zou jammer zijn want over het geluid ben ik best tevreden.
Thanks!
Is dit een bekend euvel? Enig idee welke condensators meest verdacht zijn zodat ik weet waar ik dien te kijken?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
elco's in de voeding, deze zijn ook vaak niet zichtbaar stuk.. de voeding spanningen worden instabiel of zijn te laag waardoor de processor vast gaat lopen of andere onderdelen in het ding krijgen kuren.
dat philips niks meer is, is geen nieuws. productie komt uit china, de duurdere toestellen waren nog deels ontwerp in europa, maar die toestellen hebben weer problemen met het lcd paneel of de software is brak..
onlangs is de light divisie ook al opgesplitst, die tak is verkocht en heeft het hoofdkantoor weer waar het ooit allemaal begon. de medische divisie doet het ook niet best, en philips kennende gaan ze na 1 jaar slechtere cyfers de boel al verkopen en blijft er niks over als een stikker plakker B.V net als vele andere vroeger bekende merken dat nu alleen nog zijn..
Toch jammer, want vroeger was het echt een sterk merk! Ik wacht maar even af totdat ie echt helemaal stuk is, dan moet het absoluut te zien zijn. Dan nog even iemand zoeken die beter kan solderen als mij en of die elco's aan te komen zijn. Dat is natuurlijk ook maar de vraag.
Inmiddels heeft Philips aangegeven mij toch te gaan contacten voor een oplossing, dit omdat ik gedreigd heb met facebook en twitter en dergelijke. Als er geen goede oplossing komt zal ik dat alsnog doen uiteraard.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op afhandelingsniveau hebben ze dus door dat er ellende komt van goedkope inkoop bij dubieuze derde partijen, maar wanneer krijgen ze het op directieniveau door? Misschien als ze bedenken dat het niet altijd slim is om je aandeelhouders achterna te lopen, maar het kan dat ze dat gewoon weten alleen zo snel mogelijk nog even hun eigen zakken willen vullen voordat ze het licht uitdoen.
HTS associeeer ik met Hogere Theater School, waar ze een apparaat leren te doen alsof het een Philips is 
Zou je misschien eens op de typesticker kunnen kijken welke lettercombinatie er voor het serienummer staat? Dan laat zich de oorspronkelijke fabrikant vaststellen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]
Ik heb inmiddels van Philips coulancehalve een compleet nieuwe set gekregen, namelijk de HTB5580G/12. De oude heb ik helaas in moeten leveren dus heb niet kunnen kijken wat het defect nu uiteindelijk was.
De nieuwe set is niet helemaal de set naar mijn wens, daarom verkoop ik hem, maar ik vind het wel top dat ze uiteindelijk toch met een passende oplossing komen. Dat mag natuurlijk ook gezegd worden! Gelukkig is klantenbinding toch belangrijk!
[Bericht gewijzigd door onnaj op (22%)]
theove
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Te koop zetten voor €330 terwijl deze nieuw in de winkel €349 kost...
http://www.pixmania.nl/home-cinema-systeem-blu-ray/philips-htb5580g-ho…
Het van de elke speelt parte bij een heleboel standby apparaten, je ziet bv ook wel eens platte schermen bij het vuil staan (Hier elke week wel 1).. Zelfde probleem
Vervang ze met dezelfde waarde of iets groter als ze een afwijkende maat hebben of je hebt gewoon niets anders liggen..
Daar heb je nu niets meer aan maar wellicht voor het volgende probleem in huis 
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Op 17 juli 2015 01:29:44 schreef DennisPochenk:
Het van de elke speelt parte bij een heleboel standby apparaten, je ziet bv ook wel eens platte schermen bij het vuil staan (Hier elke week wel 1).. Zelfde probleem
Vervang ze met dezelfde waarde of iets groter als ze een afwijkende maat hebben of je hebt gewoon niets anders liggen..
Dit dialect vereist wel enige ondertiteling 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Elke cent die hij meer krijgt dan 1/5 van de nieuwprijs is een mazzeltje bovenop de feitelijke waarde die er door Philips aangehangen is, en gun ik hem van harte. Een realistische tweedehandsprijs is wat de gek ervoor geeft. 9/10 van de nieuwprijs is tamelijk duur (dat kan zo'n ding in de aanbieding bij een winkel ook kosten), maar bij verkoop elders misschien geen onmogelijke prijs om te halen.
Let wel op de ene grote instinker: zit er op het nieuwe apparaat wel nieuwe garantie? Zo ja, dan geldt het bovenstaande, zo nee dan dient dit door de verkoper eerlijk vemeld te worden en dat zal de prijs helaas wat drukken.
Ik had straks al gereageerd maar schijnbaar is dat niet opgeslagen hier.
De goedkoopste is inderdaad pixmania €357,- om precies te zijn. Succes als je hem daar bestelt en je ooit problemen krijgt aan het apparaat. Ik praat uit ervaring en met mij vele anderen. Ik weet ook wel dat ik die €330,- niet zal krijgen, maar dat is ook een richtprijs en bieden mag altijd. Maar wat jij zegt is natuurlijk grote onzin...1/5 vd nieuwprijs dat zou overeenkomen met €70,-. Voor €70,- koop je niet eens een net 2e hands setje, alleen maar rommel. Deze set is en blijft gewoon compleet nieuw en heeft best aardige specs voor een 5.1 set.
maartenbakker
Golden Member
Succes als je hem daar bestelt en ooit problemen krijgt - afwikkeling gaat dan via Philips zelf waarschijnlijk en die zijn daar ook op ingericht opzich. Geen topservice van de verkoper zelf, maar wel gewoon fabrieksgarantie.
In elk geval is dat precies de reden dat ik jou dringend adviseer om even na te gaan of er op jouw vervanger ueberhaupt garantie zit. Als dat niet zo is moet je dat er bij verkoop eerlijk bij vertellen en dan zal de prijs ook gewoon 'tweedehands' zijn inplaats van 'zo min mogelijk onder de nieuwprijs'.
Let wel, je hoeft je nergens voor te verdedigen, dat is onzin. Ik gun jou het geld van harte, maar kijk uit dat je wel weet wat je precies verkoopt en dat de koper dat ook weet - vertel het hem eerlijk. Zoals gezegd, zonder garantie zou de koper gek zijn als hij bijna de volle mep betaalt.
Van de garantie heb ik inderdaad nagevraagd daar had ik uberhaput nog niet eens aan gedacht. Sowieso zit er vanuit e-care 90 dagen op, maar of dit vanuit philips geldt moet ik nog navragen.
Je hebt wel gelijk dat €330,- teveel is, ik zal de prijs ook wel wat aanpassen. Maar ga hem gewoon niet voor een appel en een ei wegdoen, daarvoor is het een te mooie set en in dat geval zal ik hem, ondanks dat het niet helemaal mijn smaak is, zelf gebruiken.
Zit gewoon fabrieksgarantie op tot mei 2017 heb ik bevestigd gekregen per email.
Zal dat in de advertentie erbij zetten.