yamaha yst-sw800 subwoofer heeft geen bas meer na paar minuten

ik heb al dik 15 jaar een yamaha yst-sw800 subwoofer,(Kostte me toen een "godsvermogen":1400DM (1550Gulden)) die nu na revisie toch nog problemen blijkt te hebben.(Probleem was dat de power led op groen bleef maar er kwam geen bas uit)

In de versterker heb ik, na lang zoeken en veel geld, alle fet´s vervangen en transistoren, (ik heb alleen maar origenele onderdelen gebruikt!) hierna werkte de versterker weer tot onderstaande probleem:

Hij valt nu spontaan uit na een paar minuten(ene keer na een paar seconden en andere keer na bijv 10min tot 2 dagen).

En als hij uitvalt doet hij dit soms met een knal.

Hij gaat, als hij uitvalt, niet in de standby(rode led) want de powerled blijft groen(als ik de kabel loskoppel dan springt hij wel na een aantal minuten om naar de rode led)

Ik krijg hem alleen weer spelend als ik hem uit en aan zet. Dan heb ik weer hetzelfde verhaaltje als boven.

Ik heb alle condensatoren losgesoldeerd, nagemeten en geen extreme/defecte gevonden.
Ook heb ik alle printen doorgesoldeerd.

Ik kom er niet meer uit. :-(

Staat de ruststroom een beetje netjes ingesteld? Heb je die al gemeten?

Ik heb de ruststroom niet afgesteld, het is een klasse D versterker.

Maar zou mijn probleem te maken hebben met de ruststroom?

De voedingsprint blijft rond de 150volt hangen, ook als hij uitvalt.

Ik heb met de reparatie alle onderdelen gebruikt die er ook origineel inzaten!

Gisteren na het posten bleef hij 2 uur spelen totdat ik een andere radiozender opzocht en uitviel.(dit doet hij bij verschillende versterkers)

Dat deed hij vandaag ook weer nadat ik overschakelde naar een andere zender, ik hoorde een plof en dat was het weer totdat ik hem opnieuw uit en aan zette.

Lijkt erop dat als er een nieuw signaal wordt aangeboden hij hier soms op uitvalt?

Wie oh wie denkt met me mee?

Niemand??

Meeste tijd blijft dit monster spelen maar af en toe valt hij toch nog uit!

Ik wil er na dagen/weken werk, nog GEEN afscheid van nemen, (was toen mijn eerste prijzige subwoofer, en na vele andere sub's is/blijft dit oudje nog mijn favo!!

Dus aub, wie zou er zo vriendelijk willen zijn om hem toch voor me na te kijken?.

Je kan een oproepje in de V&A zetten.

Nog even terugkomen op de ruststroom.

In de service manual moet ik tussen twee meetpennen de ruststroom afstellen tussen 50mV-250mV DC.
Ik meet alleen 0.0mV, ook al draai ik aan de potmeter.

Ik heb de versterker aan en geen ingangssignaal erop gezet, zoals in de manual staat.

Wat zou ik fout doen?

Probleem toch nog gevonden na alle goede "tips" van jullie! ;-).

1 van de originele mosfet´s was niet helemaal "lekker".

case closed!!