Beste forumgebruikers,
Ongeveer 5 jaar geleden heb ik de Sony CMT-CPZ2 stereo gekocht en nog nooit problemen mee gehad. Totdat ik terugkwam van vakantie en hij het niet meer deed.
De stereo staat op 'standby', of tenminste dat vertelt het brandende lichtje. Maar wanneer ik hem probeer aan te doen gebeurd er niets. (zowel met de powerknop op het apparaat als afstandbediening) Na ongeveer 40 seconden hoor ik het bekende klikje waarmee normaal het beeldscherm aan zou gaan. (het beeldscherm is iig niet kapot, op de knoppen reageert ie ook niet) Wanneer ik twee keer op de aan knop druk dan gaat het apparaat wel gewoon uit. Meerdere keren de stroom aan en uit gedaan, helpt ook niet ("Did you try to turn it on and off again?")
De handleiding er maar bijgepakt maar daar stond niets over in, op internet ook geen specifiek zelfde probleem gevonden of van een vergelijkbaar product. Kan iemand met dit probleem helpen?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
deze dingen werken vaak met een smps voeding tegenwoordig. als die niet start uit stby werkt het ding niet. luister goed of er een tik hoorbaar is. zo ja kan de voeding niet opstarten door een gare elco of dergelijke..
Na iets van een halve minuut hoor ik idd een klik, dus dan zoals je zegt zit het probleem in de voeding. Zelf ben ik nogal een leek in de elektronica dus hoe zou dit gerepareerd kunnen worden?
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Zelf ben ik nogal een leek in de elektronica dus hoe zou dit gerepareerd kunnen worden?
Laten doen, schakelende voedingen zijn echt geen projecten voor beginners.
Groetjes Hans.
Is dit een dure operatie? En waar is het het meest aan te raden het uit te voeren? (speciaalzaak, winkel van aankoop, kleinere electrowinkel)
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Moeilijke vragen, hangt er vanaf wie het gaat uitvoeren. Speciaal reparatiebedrijven zijn er niet zoveel meer. Ik weet niet of de reparatieafdeling van Sony nog bestaat, wel weet ik dat daar de hoofdprijs moest worden afgerekend. Handige hobbyisten zullen het ook wel kunnen, maar wel iemand met ervaring, want Sony heeft altijd vrij gecompliceerde schakelingen met vaak eigen onderdelen en dat maakt het lastig, maar niet onmogelijk.
Groetjes Hans.
Hartelijk bedankt voor de antwoorden! Ik zal zelf verder kijken of het beter is om de radio te repareren of om een nieuwe te kopen.
De vraag is beantwoord dus van mijn part mag deze thread gesloten worden
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Vul in je profiel je woonplaats in wie weet zit er iemand van CO in je buurt die het kan repareren voor weinig.